Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів. Урок 2 (9 клас)

Інформатика та інформаційне суспільство. Урок 1 (9 клас)
Вересень 2, 2017
Практична робота №1 «Освітні інформаційні ресурси і системи». Урок 3 (9 клас)
Вересень 9, 2017

Урок 2

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Інформаційні процеси та системи. Етика використання інформаційних ресурсів

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси та системи, ознайомити учнів з етикою використання інформаційних ресурсів;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Які технології використовують в аграрному, індустріальному суспільствах? А які – в інформаційному? Порівняйте. Яка людина вважалася в кожному з типів суспільства успішною? Порівняйте ресурси кожного зі згаданих типів суспільств.
  2. Чи справді наше суспільство є інформаційним?
  3. Якою є інформаційно культурна людина? Наведіть декілька ознак.
  4. Які технології належать до інформаційних? Наведіть приклади. Які з цих технологій ви використовуєте у процесі навчання та повсякденному житті?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Які характеристики мають основні інформаційні процеси? (слайд 5)
  2. Які бувають інформаційні системи? (слайд 6-7)
  3. Що таке інтелектуальна власність і авторське право? (слайд 8-9)
  4. Якої етики слід дотримуватися при створенні та використанні інформаційних ресурсів? (слайд 10-12)
  5. Як використовують інформаційні технології в освіті? (слайд 13-14)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2. Інформаційні системи (слайд 15)

Завдання на с. 13 підручника

Завдання 3. Інформаційна етика (слайд 16)

Завдання на с. 15 підручника

Завдання 4. Дистанційне навчання (слайд 17)

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 18)

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 18)

Завдання на с. 16 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 19)

Завдання на с. 17 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 20)

  1. Наведіть приклади інформаційних процесів, які оточують людину.
  2. Якими бувають інформаційні системи? Які інформаційні системи використовують ваші батьки? Назвіть приклади.
  3. Що відносять до інтелектуальної власності? Яке охороняється інтелектуальна власність в Україні?
  4. Як інформаційні технології змінили процес навчання у школі порівняно з навчанням ваших рідних – покоління батьків і бабусь-дідусів?

Рефлексія (слайд 21-24)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 25)

Опрацювати п.1.4-1.8

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *