Урок 1. Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця

Урок 35. Узагальнення і систематизація знань. Підсумкове оцінювання
Червень 18, 2016
Урок 2. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті
Червень 20, 2016

Урок 1 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця

Мета :

  • навчальна: повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття план, інструкція, команда, виконавець;
  • розвиваюча:  розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Що таке план та інструкція?

Люди під час підготовки до виконання завдань і проведення певних подій складають план дій.

Наприклад, план виготовлення годівнички для птахів можна подати так:

  1. Креслення деталей.
  2. Вирізання деталей з дерева.
  3. Створення каркаса.
  4. Виготовлення дашка.
  5. З’єднання деталей годівнички.
  6. Закріплення підвіски.

Якщо план складається зі спонукальних речень, то він являє собою інструкцію. При цьому в плані вказують дії, які потрібно виконати, а в інструкції – вказівки, як їх виконувати

Наприклад, інструкцію висаджування дерева можна подати такими реченнями:

  1. Викопай лунку такого розміру, щоб у ній розмістилося все коріння саджанця..
  2. Розмісти саджанець вертикально, корінням усередину лунки.
  3. Налий у лунку води.
  4. Засип коріння землею, утрамбуй.
  5. Полий саджанець водою.

Що таке команда?

Команда — це повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії.

Ту саму команду можна подати в різних формах – усно, письмово, за допомогою схем чи звуків. Це залежить від її призначення та об’єкта, який виконуватиме цю команду,  - виконавця команди.

Хто може бути виконавцем команд?

Виконавець – це об’єкт, здатний виконувати задані йому команди.

У кожного виконавця може бути свій набір команд.

Наприклад, речення «Розфарбуй!» може бути командою для людини, яка має в руках пензлик із фарбою, знає, що треба розфарбувати, й уміє це робити. В іншому разі виконавець не зможе виконати команду.

Що називають системою команд виконавця?

Система команд виконавця – це набір команд, які він може виконати.

До системи команд виконавця Крана у грі Gcompris входить лише п’ять команд: обрати предмет і перемістити його в одному з чотирьох напрямків:

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   План «Розпорядок дня»

У презентації План вибери та впорядкуй дії з указаного набору так, щоб отримати план «Розпорядок дня»

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.9  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Алгоритми і виконавці

Завдання 2.  Керування роботом-художником

Робот може рухатися по деякому полю, розміченому на клітинки, і виконувати такі команди: Вгору, Вниз, Вліво, Вправо, Вправо-вгору, Вправо-вниз, Вліво-вниз, Вліво-вгору. Одна команда дає змогу переміститися тільки на один крок. Виконай послідовність команд робота в середовищі графічного редактора

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.9-10  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Алгоритми і виконавці

Завдання 3. Система команд виконавця комп’ютерної гри

З’ясуй систему команд виконавця Кухаря у комп’ютерній грі PurblePlace.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.12  підручника

Шлях до гри: Пуск/Усі програми/Ігри/PurblePlace

Завдання 4. Працюємо у парах

Виділіть зі списку речення, які можуть бути командами. По черзі називайте виконавців обраних команд.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. У яких ситуаціях люди складають план? Наведи приклади коли твої батьки, ти сам або твої друзі складають план.
  2. З якими планами ти зустрічався при вивченні математики, української мови та інших предметів? Наведи приклади.
  3. Чи можна змінювати порядок виконання дій у плані? Поясни свою думку.
  4. Яке повідомлення називають командою? Наведи приклади команд.
  5. Хто може бути виконавцем команд? Наведи приклади виконавців, які можуть бути в тебе вдома, у школі, на вулиці.
  6. Що таке система команд виконавця? Поясни на прикладах.
  7. Наведи приклади машин або пристроїв-виконавців. Які команди вони можуть виконувати?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.1

Завантажити конспект