Узагальнення та систематизація вивченого з курсу Інформатика 9 клас. Підсумковий урок. Урок 70 (9 клас)
19 Жовтня, 2017Растрові та векторні зображення, їх властивості. Урок 2 (Інформатика 6 клас)
31 Травня, 20186 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Поняття комп’ютерної графіки
Мета:
- навчальна: сформувати поняття комп’ютерної графіки, кодування графічних даних;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 6 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf6-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки. (слайд 4-12)
- Не можна заходити в комп’ютерний клас без дозволу вчителя.
- Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
- На комп’ютерному столі не повинно бути зайвих речей.
- Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги мають бути на підлозі або на спеціальній підставці.
- Відстань від очей до екрана монітора – 50 см.
- Руки мають бути чистими і сухими.
- Не можна торкатися кнопок і клавіш, призначення яких тобі невідоме.
- Не можна торкатися дротів і задніх стінок монітора та системного блока.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 13)
- Які особливості використання графічного редактора для створення зображень?
- Що таке кодування даних?
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке комп’ютерна графіка? (слайд 14-15)
- Як кодуються текстові, графічні та звукові дані? (слайд 16-19)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Растрові формати (слайд 20)
Збережи зображення Берегиня (Олег Шуляк).jpg (мал. 1.4) у форматах PNG, BMP, GIF та проаналізуй якість зображення та обсяг файла в кожному з форматів.
Завдання на с. 11 підручника
Завдання 1. Працюємо в парах (слайди 21)
Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі.
Завдання на с.12 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайди 22)
Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки.
Завдання на с.12 підручника
Завдання 7. Міркуємо (слайд 23)
Запропонуй, у якому форматі краще зберегти графічні файли за різних ситуацій, якщо тобі доведеться:
- а) зберігати зображення в мобільному телефоні;
- б) розміщувати зображення в Інтернеті;
- в) демонструвати зображення на деякому пристрої, характеристики якого тобі невідомі;
- г) роздруковувати зображення для виставки;
- д) тиражувати зображення різного розміру.
Завдання на с.13 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 24)
- Для чого використовується комп’ютерна графіка?
- Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
- У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
- Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?
- Чи можна визначити розширення імені графічного файла, переглядаючи зображення, що міститься в файлі?
- Які особливості кодування файлів?
Рефлексія (слайд 25-28)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 29)
Опрацювати параграф підручника п.1