Урок 1. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності  в комп’ютерному класі. Поняття інформації. Повідомлення. Способи подання повідомлень

Урок 35. Узагальнення і систематизація знань. Підсумковий урок
Червень 2, 2016
Урок 2. Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень
Червень 2, 2016

Урок 1 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття інформації. Повідомлення

Мета :

  • навчальна:  оознайомити з предметом вивчення інформатики, метою і завданням курсу, з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними;
  • розвиваюча:  розвивати вміння правильно і чітко висловлювати свої думки, грамотно формулювати твердження з предмета;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Ознайомлення з правилами техніки безпеки

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Органи чуттів

Людина сприймає світ за допомогою органів чуття: слуху, зору, нюху, дотику, смаку.

Поняття інформації і повідомлення

Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому.

Людина отримує інформацію за допомогою повідомлень.

Однакову інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень

Наприклад, про пішохідний перехід можна повідомити написом на спеціальному щиті «Перехід», або пофарбувавши місце переходу на дорозі білими смугами, або встановивши спеціальний дорожній знак

І навпаки, одне повідомлення може нести різну інформацію для різних людей.

Наприклад, сигнали машини швидкої допомоги для людини, яка на неї чекає, означають, що надійшла допомога, а для людини, що йде вулицею — це лише різкий звук сирени

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Поясніть значення слів у таблиці. Наведіть приклади подібних слів (однаково пишуться, але мають різне значення).

Завдання 2. Міркуємо

Обери номери тих предметів чи явищ, які ти зможеш розрізнити в обмежених умовах. Поміркуй, які органи чуття допоможуть тобі в цьому

Завдання на с. 10 підручника

Завдання 3. Головоломки

  1. Розгадай ребуси. Сформулюй твердження, яке пояснює правило складання таких ребусів.
  2. Катруся, Тетянка та Оля вчаться в одній школі: у 5-му, 6-му та 4-му класі. Йдучи до школи, вони повідомили Михайлику, який буде навчатись у 5-му класі, що Оля не шестикласниця та не вчиться в 4-му класі, а Катруся — також не  шестикласниця. Хто в якому класі вчиться?

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Наведи приклади повідомлень, які ти отримуєш у школі, на вулиці, у лісі.
  2. Поясни, чому слова «гарна погода» можуть нести різну інформацію для різних людей. Обґрунтуй свою думку.
  3. Поясни, що можуть означати слова «найкраща пора року» для тебе і для твоїх друзів, батьків, знайомих.
  4. Наведи приклади, коли одну й ту саму інформацію із твого шкільного життя можна подати за допомогою різних повідомлень.
  5. Поясни, що може означати для різних людей світу наявність прапора України в руках спортсмена. Обґрунтуй свою думку.
  6. Чи можна скласти повідомлення, які не зможе зрозуміти жодна людина на Землі? Обґрунтуй свою думку.
  7. Які органи чуття ти використовуєш найчастіше під час навчання? А які — на відпочинку?
  8. Назви дві причини, чому людина не завжди може зрозуміти деяке повідомлення.
  9. Поясни, чому про пішохідний перехід на дорозі повідомляють декількома різними повідомленнями.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.1

Завантажити конспект