Урок 10. Вікно програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою

Урок 9. Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню. Поняття про програму. Запуск програми на виконання
Червень 2, 2016
Урок 11. Меню, їх призначення. Види меню
Червень 7, 2016

Урок 10 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Вікно програми, основні об’єкти вікна

Мета :

  • навчальна:  осформувати поняття про вікно, види вікон, основні об’єкти вікна;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення

  1. Чому на Робочому столі є різні значки? Як дізнатися про властивості об’єктів, які вони позначають? Наведи приклади.
  2. Які об’єкти Робочого столу є на комп'ютері у школі та вдома? Чи є серед них однакові? Наведи приклади.
  3. У яких випадках клацання лівою кнопкою миші виділяє об’єкт, а в яких — виконується якась інша дія? Наведи приклади.
  4. Яка різниця між затримкою миші над об’єктом та його виділенням?
  5. Як потрібно правильно завершувати роботу комп’ютера?

Онлайн тестування

Перейти за посиланням для проходження тесту № 9:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Програма

Комп’ютер можна легко опанувати. Для цього в першу чергу необхідно навчитись працювати з об’єктами, що знаходяться на його Робочому столі. Більша частина об’єктів пов’язана з програмами, що розміщені в пам’яті комп’ютера. Програми забезпечують виконання різних завдань з опрацювання даних, які розв’язує людина на комп’ютері

Програма — це впорядкований набір вказівок, які може виконати комп’ютер

Існує спеціальна професія — програміст — розробник комп’ютерних програм

Вікно програми

Кожна людина обирає та встановлює на персональний комп’ютер програми, які необхідні їй для професійної діяльності, навчання, або розв’язування інших завдань.

Після встановлення програми можна додати її значок, наприклад, на Робочий стіл, для швидкого доступу до неї. Щоб програма почала працювати, потрібно її запустити на виконання. Після чого відкривається вікно програми.

Якщо відкрито кілька вікон, то можна розміщувати їх по-різному: зверху вниз, зліва направо, каскадом.

Зміна розмірів вікна

Змінювати розміри вікна, не розгорнутого на весь екран, можна й за допомогою миші. Кожне вікно має межі і кути. Навівши на будь-яку частину межі або кут вікна вказівник миші, збільшують чи зменшують його розміри протягуванням. Вказівник при цьому має вигляд двонапрямленої стрілки:

Інформаційне вікно

Окрім вікон програм, розрізняють також інформаційні вікна. Вони містять деяке повідомлення або запитання, на яке необхідно обрати відповідь.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Закінчіть речення, обговорюючи причину та наслідок:

  • Якщо на комп'ютер не встановлена жодна програма, то...
  • Якщо на Робочому столі не відобразилися значки після ввімкнення комп’ютера, то...
  • Якщо в нижній частині Робочого столу є значок програми, то...
  • Якщо на комп’ютері слухати музику та працювати з начальною програмою, то...
  • Якщо довго грати в комп’ютерні ігри, то...

Завдання 2. Працюємо у парах

Оберіть серед дієслів зайві — ті, що не стосуються дій з вікном: закрити, обрати, згорнути, підмести, розгорнути, перейти, клацнути, переглянути, збільшити, зменшити, ввести, двічі клацнути, встановити, натиснути, опрацювати, передати.

Завдання 3. Працюємо у парах

Обговоріть та запропонуйте поради, як змінити розміри вікна, якщо:

  • погано виходить подвійне клацання лівою кнопкою миші на рядку заголовка;
  • складно наводити вказівник миші на невеликі кнопки;
  • вказівник миші знаходиться в нижній частині Робочого столу;
  • вікно потрібно зменшити тільки за висотою;
  • вікно потрібно збільшити за шириною;
  • розміри вікна потрібно зменшити і за шириною, і за висотою.

Завдання 4. Працюємо у парах

Андрійко, повернувшись із відпочинку, помітив на Робочому столі домашнього комп’ютера значки нових програм. Висловіть припущення: з якими програмами ознайомиться Андрійко, запустивши їх на виконання?

Завдання 5. Операції з вікнами програми

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.77-78 підручника

Виконайте всі дії перелічені в підручнику по роботі з вікном програмою Tux o f Math

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Чому не можна працювати на комп’ютері, на якому не встановлені програми?
  2. Яким чином можна класифікувати програми?
  3. За яких умов можна на комп’ютері переглянути відеофільм, послухати музику?
  4. Як запустити на виконання обрану програму?
  5. Для чого використовують кнопки керування вікном?
  6. Яким чином завершити роботу з програмою?
  7. Які основні об'єкти містить вікно програми?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.9

Завантажити конспект