Урок 11. Алгоритми з повторенням

Урок 10. Поняття алгоритму. Висловлювання
Червень 2, 2016
Урок 12. Складання та виконання алгоритмів з повторенням
Червень 2, 2016

Урок 11 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Алгоритми з повторенням та їх властивості

Мета :

  • навчальна:  осформувати поняття алгоритму з повтореннями;
  • розвиваюча:  розвиток логічного мислення, креативності; уміння аналізувати, зіставляти, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
  • виховна:  виховувати інтерес до знань, старанність, відповідальність перед товаришами

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер, Кузьмінська) 7 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Опитування:

  1. Які базові структури алгоритмів використовуються при побудові алгоритмів?
  2. Які бувають висловлювання? Наведіть приклади
  3. Де використовуються висловлювання? Наведіть приклади
  4. Як створюються складені висловлювання?
  5. Як визначається істинність висловлювання?
  6. Чим умовні висловлювання відрізняються від інших?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 7:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-7-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Для чого в алгоритмах використовують структуру повторення?

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним

Для опису циклічних алгоритмів використовують алгоритмічну структуру повторення.

Повторення – базова алгоритмічна структура, призначена для багаторазового виконання набору команд

Як можна розрізняти повторення?

Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватися до досягнення потрібної кількості повторень.

Наприклад, алгоритм побудови квадрата, у якому  4 рази потрібно повторювати дії «намалювати сторону», «повернути за годинниковою стрілкою на 90», можна подати графічно

Цикл повторення з невідомою кількістю повторювань передбачає перевірку деякої умови, як наприклад, в алгоритмі забивання цвяха в дошку

Припинення виконання команд циклу буде відбуватися у випадку, коли висловлювання «Цвях не забито» є істинним: цвях можна забивати як з першого чи другого разу, так і через скінченну кількість повторень, аж поки цвях не буде забитий

Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень в середовищі Скретч?

Для створення циклічних алгоритмів з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч використовують команду Повторити К (мал 1), де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу (мал 2)

Наприклад, розглянемо алгоритм, за яким Танцюрист змінюватиме зовнішній вигляд 4 рази з інтервалом 1 секунду:

Такий алгоритм можна подати графічно

Поданий алгоритм у середовищі Скретч матиме вигляд

Що Як реалізувати цикл з невідомою кількістю повторень у середовищі Скретч?

У разі, коли в алгоритмі кількість повторів заздалегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди

Щоб зупинити виконання команд, розміщених у тілі такого циклу, користувачу слід натиснути кнопку   вікна у середовищі Скретч.

Алгоритм,  за яким Танцюрист виконуватиме свій танець, поки не буде натиснута кнопка   , можна подати графічно

У середовищі Скретч складений алгоритм можна подати у вигляді програми

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, що буде результатом виконання програми, зображеної на малюнку

Запропонуйте, що потрібно змінити в алгоритмі, щоб звук відтворювався, поки програму не буде зупинено, а не тільки 5 разів

Завдання 2.  Заповнення посудини рідиною

Склади алгоритм заповнення посудини рідиною на малюнках 13.10 та 13.11.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с. 91 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/7 клас/Алгоритми

Завдання 3 Жабка

Зміни проект, у якому виконавець Жабка полює за комахою, так, щоб замість 16 команд використати тільки 5, і при цьому дії Жабки не змінилися

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с.91 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/7 клас/Алгоритми

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Які ситуації у твоєму повсякденному житті можна описати за допомогою алгоритмічної структури повторення?
  2. Які команди в середовищі Скретч використовують при створенні циклічних алгоритмів?
  3. Як у середовищі Скретч реалізувати повторення команд визначену кількість разів?
  4. Структуру повторення якого виду можна реалізувати за допомогою команди Завжди?
  5. Як зупинити виконання команди Завжди?
  6. Чим відрізняється команда Завжди від команди Повторити К?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

  • Вивчити конспект уроку.
  • Опрацювати параграф підручника п.13

Завантажити конспект



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
7 клас для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування