Урок 11. Меню, їх призначення. Види меню

Урок 10. Вікно програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою
Червень 6, 2016
Урок 12. Клавіатура
Червень 8, 2016

Урок 11 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Меню, їх призначення

Мета :

  • навчальна:  оознайомити учнів з поняттям меню, їх призначенням, видами меню;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування 

Перейти за посиланням для проходження тесту № 10:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Меню 

Керувати комп’ютером при опрацюванні даних можна за допомогою меню.

Зміст комп’ютерного меню може бути поданий різними способами: списком, набором значків або кнопок

Види меню

Вибір у меню потрібного елемента можна здійснювати мишею або за допомогою клавіатури. Елементи меню часто називають пунктами або підпунктами.

Комп’ютерні меню можна класифікувати: головне, контекстне, спливаюче

Головне меню

Як правило, кожна програма має Головне меню. Крім того, для роботи з комп’ютером створено Головне меню. Воно відкривається після натискання кнопки Пуск та має вигляд списку з назвами та зображеннями. Воно забезпечує доступ до всіх програм і даних, що зберігаються в комп’ютері.

Контекстне меню

Кожен об’єкт має своє контекстне меню. Виклик контекстного меню здійснюється, як правило, клацанням правої кнопки миші на вибраному об’єкті. Для зручності до контекстного меню включають список основних властивостей об’єкта та вказівок для дій, які можна з ним виконувати.

Спливаюче меню

Спливаюче меню може з’являтися при наведенні вказівника миші на потрібний пункт меню, якщо поруч з назвою меню міститься символ ►. Спливаюче меню складається з підменю.

IV.           Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Що в переліку можна назвати «меню»? Виберіть зі списку правильні відповіді.

  • Зміст книги;
  • розпорядок дня учня;
  • розклад роботи аптеки;
  • перелік програм у меню Усі програми;
  • список страв шкільної їдальні;
  • зображення значків на Робочому столі комп’ютера;
  • репертуар міського театру;
  • послідовні зображення геометричних фігур у програмі для малювання;
  • розклад уроків.

 Завдання 2. Перегляд властивостей об’єкта Кошик

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.86 підручника

  1. Клацни правою кнопкою миші на значку Кошик.
  2. Ознайомся з контекстним меню Кошика.
  3. Обери вказівку Відкрити. Переглянь вікно, що відкрилося. Зверни увагу, що за допомогою вказівок Очистити Кошик або Відновити всі об’єкти, можна виконувати певні дії.
  4. Закрий вікно Кошика.

Завдання 3. Ознайомлення з Головним меню комп’ютера

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.86 підручника

  1. Клацни лівою кнопкою миші на кнопці Пуск. Відкриється Головне меню.
  2. Виконай затримку на пунктах меню праворуч. Які різні зображення з'являються у верхній частині меню при наведенні та затримці вказівника миші на цих об'єктах?
  3. Знайди в списку пункти зі спливаючим меню. Наведи вказівник на значок ► та ознайомся з пунктами спливаючого меню. Порівняй їх зміст.
  4. Здійсни затримку на пункті меню Усі програми. Відшукай та клацни на пункті меню Стандартні. Виконай затримку на назвах програм Paint, Калькулятор, Блокнот та ознайомся зі змістом спливаючих підказок.

Завдання 4. Ознайомлення з програмою Калькулятор

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.87 підручника

Завдання 5. Ознайомлення з Головним меню комп’ютера

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.87 підручника

V.  Підсумок уроку

Обговорюємо:

  1. Для чого підчас роботи з комп’ютерними програмами використовують меню?
  2. Які складові можна виділити в меню?
  3. Де в побуті та навчанні ти використовуєш меню?
  4. Яке меню викликають за допомогою клацання правою кнопкою на об’єкті?
  5. Пригадай комп’ютерні ігри. Опиши меню, з якими ти зустрічався.
  6. Навіщо потрібні «приховані» меню — контекстне та спливаюче?

Рефлексія 

  1. Що нового сьогодні дізналися?
  2. Чого навчилися?
  3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
  4. Чи виникали труднощі?

VI.  Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.10

Завантажити конспект