Урок 16. Форматування та копіювання дисків

Урок 15. Запис інформації на оптичні носії
Вересень 18, 2016
Урок 17. Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі
Вересень 19, 2016

Урок 16 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Форматування та копіювання дисків

Мета :

  • навчальна: познайомити учнів із алгоритмом форматування та копіювання дисків;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення

  1. Як надати ім’я диску, на який записуються файли і папки?
  2. Які оптичні диски можна записувати за допомогою Провідника у Windows?
  3. Як скопіювати гнучкий магнітний диск?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Теоретична довідка

Діагностика і корекція дисків

Програми для діагностики та корекції дисків використовуються:

  • для виявлення та виправлення логічних помилок у файловій системі;
  • виявлення фізичних дефектів поверхні диска.

Щоб почати перевірку диска, потрібно за допомогою контекстного меню диска викликати вікно властивостей (команду «Свойства») та на вкладниці «Сер­вис» вибрати кнопку «Выполнить проверку» розділу перевірки дисків.

Дефрагментація дисків

Під час запису на диск ОС відводить для файлів вільні кластери.
Фрагментація — явище, при якому в процесі вилучення і перезапису файлівчерез деякий час на диску утворюється багато порожніх кластерів, а такожбагато файлів, записаних в кластерах на різних дільницях диска. Це сильноуповільнює пошук/ завантаження файлів і призводить до додаткового спрацювання дисководу.
Дефрагментація— оптимізація дискового Простору, упорядкування класте­рів, які належать одному файлу.

Для виконання дефрагментації диска потрібно вибрати команду «Свойства» контекстного меню диска та на вкладинці«Сервис» вибрати кнопку «Выпол­нить дефрагментацию».

Відновлення інформації на дисках

Під час вилучення файла на диску з каталога вилучаються відомості, пронього (витирається перший символ імені), а ланцюжок кластерів в FATпомі­чається як вільний. При цьому сама інформація в секторах не знищується.
Це дає можливість відновити відомості в каталозі і в FAT і завдяки цьомувідновити вилучений файл.Для відновлення файлів у операційній системі Windowsє спеціальна папка«Корзина» на робочому столі.

Форматування — процес розбивки диска на сектори і доріжки засобами ОС.

Щоб форматувати диск у операційній системі WindowsXP, достатньо вибра­ти команду «Форматировать...» контекстного меню диска. Перелік дисків можна побачити у вікні «Мой компьютер» або у програмі для роботи з фай­лами і папками «Проводник».

Копіювання диска

Вставитиу дисковод компакт - диск. Клацнути значок NeroStartSmart/копированиеданных/копирование. З’явиться вікно з повідомленням про те, що необхідно вставити чистий диск. Вставити диск/загрузить.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Працюємо за комп’ютером

Знайдіть інформацію про файлову систему Live File System. Визначте, для яких носіїв даних вона використовується. У чому її переваги перед іншими файловими системами для подібних носіїв? Чи можна цю систему використовувати для дисків CD-R і DVD-R?

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання № 9  на с.147  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/9 клас/Тема 4

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Як провести форматування оптичних дисків; пристроїв флеш-пам’яті?
  2. Які файлові системи використовуються у пристроях флеш-пам’яті? Як вибрати файлову систему при форматуванні?
  3. Для чого виконується форматування дисків?
  4. У чому особливості швидкого способу форматування?
  5. Чому слід бути дуже обережним, виконуючи операції форматування диска?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.4.3

Завантажити конспект