Урок 16. Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора

Урок 15. Практична робота №2 «Працюємо з клавіатурним тренажером»
Червень 11, 2016
Урок 17. Відкривання збережених зображень у графічному редакторі. Графічні об’єкти та їх властивості. Палітра кольорів
Червень 12, 2016

Урок 16 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття графічного редактора

Мета :

  • навчальна:  познайомити учнів з поняттям графічного редактора та растровим графічним редактором;
  • розвиваюча:  розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення

  1. Як правильно вмикати комп’ютер?
  2. Як правильно вимикати комп’ютер?
  3. Які види меню ви знаєте?
  4. Як запустити програму на виконання?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Графічний редактор

Графічний редактор — це програма, яка допомагає створювати та змінювати зображення на комп’ютері.

Графічний редактор Paint входить до складу Стандартних програм. Запустити його на виконання можна за допомогою вказівки Пуск/Усі програми/Стандарт ні/Paint.

Вікно графічного редактора Paint

Малюнок, який створюють або до якого вносять зміни, розташований на полотні в робочій області вікна. Інструменти графічного редактора розташовані на стрічці, що знаходиться у верхній частині вікна. Стрічка містить дві вкладки: Початок та Переглянути.

Вкладки — це елементи вікна, за допомогою яких інструменти групуються за призначенням.

Змінити відображення малюнка, додати чи приховати деякі елементи вікна графічного редактора можна за допомогою вкладки Переглянути

Вказівки для роботи із зображеннями, які не винесені на стрічку, розташовані в меню. Викликати його можна, обравши кнопку, яка знаходиться зліва від назв вкладок стрічки

У лівій частині рядка заголовка вікна графічного редактора розташована панель швидкого доступу. На ній зібрані у вигляді кнопок вказівки, яких немає на стрічці, але які часто виконуються при роботі із зображеннями. Ці кнопки дублюють деякі вказівки, які містяться у меню.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Комп’ютерні програми з часом змінюють та удосконалюють. Розгляньте, як виглядало вікно графічного редактора Paint раніше. Знайдіть спільні та відмінні об’єкти вікна на малюнках та обговоріть.

 Завдання 2. Ознайомлення з елементами середовища графічного редактора Paint

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.127 підручника

Виконуємо завдання з підручника

Завдання 3. Панель швидкого доступу

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання на с.128 підручника

Виконуємо завдання з підручника

Завдання 4. Головоломка

Завдання на с.130 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Які дії можна виконувати з паперовими зображеннями?
  2. Які дії можна виконувати із зображеннями в середовищі графічного редактора?
  3. Чому програму для опрацювання графічних даних називають редактором? Обґрунтуй свою думку.
  4. Чи є на стрічці в середовищі графічного редактора Paint інструменти, які нагадують тобі інструменти художника? Поясни.
  5. Назви елементи вікна графічного редактора Paint, які має також вікно програми Калькулятор.
  6. Які елементи вікна графічного редактора Paint тобі не зустрічались в інших програмах? Поясни, чому.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.15

Завантажити конспект