Урок 17. Відкривання збережених зображень у графічному редакторі. Графічні об’єкти та їх властивості. Палітра кольорів

Урок 16. Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора
Червень 12, 2016
Урок 18. Збереження зображень. Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна
Червень 13, 2016

Урок 17 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Відкривання збережених зображень у графічному редакторі

Мета :

  • навчальна: надати уявлення про графічний редактор Paint, його призначення та можливості; познайомити з інструментами графічного редактора Paint;
  • розвиваюча:  розвивати навички роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення:

  1. Які дії можна виконувати з паперовими зображеннями?
  2. Які дії можна виконувати із зображеннями в середовищі графічного редактора?
  3. Чому програму для опрацювання графічних даних називають редактором?

Онлайн тестування:         

Перейти за посиланням для проходження тесту № 15:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Графічний редактор

За допомогою графічного редактора можна не лише створювати нові малюнки, а й вносити зміни до зображень, що були створені раніше і збережені у файлах.

Внесення змін до зображення

Потрібно викликати контекстне меню зображення та зі списку програм, за допомогою яких можна опрацьовувати графічні файли, необхідно обрати відповідний графічний редактор, наприклад Paint.

Зафарбовування малюнку

Малюнок може складатися з кількох частин, кожну з яких розфарбовують окремо. При цьому важливо, щоб контур фігури був замкненим: початок лінії має співпадати з її кінцем. В іншому випадку фарба «розіллється» за межі фігури.

Палітра кольорів

Палітра кольорів у графічному редакторі — це готовий набір кольорів.

У середовищі графічного редактора Paint палітра кольорів та інструмент Заливка  знаходяться на вкладці Початок стрічки.

Палітра відображена у правій її частині, у групі Кольори. При роботі з палітрою завжди вказуються основний колір малювання — Колір 1, та колір фону — Колір 2.

Вибір кольору

Іноді деякі елементи зображення треба зафарбувати таким самим кольором, що вже є на малюнку. Дібрати необхідний відтінок, як правило, важко. Крім того, його може не бути серед набору готових кольорів на палітрі. В таких випадках використовують інструмент Вибір кольору

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Поставте одне одному такі запитання про роботу в середовищі графічного редактора, на які можна дати відповідь «так» або «ні». Наприклад: «Чи одним кольором буде зафарбована вся замкнена частина зображення за допомогою інструмента Заливка?»

Завдання 2. Розфарбовування малюнка

Розфарбуй малюнок, що зберігається в файлі Рушник.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.136  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 3. Розфарбовування малюнка

Заверши композицію сільського пейзажу, що зберігається у файлі Дача. Для цього дофарбуй об’єкти в кольори, які є на зображенні.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.136  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 4. Редагування кольорів палітри

Визнач, як можна для малювання застосувати колір, якого немає в наборі на палітрі. Для цього клацни на кнопці Редагування кольорів у правій частині палітри .

У вікні Редагувати палітру обери колір у великому квадраті, розташованому у правій частині вікна. Послідовно натисни кнопку Додати до набору та кнопку ОК. Визнач, де буде відображений новий колір на палітрі.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.137  підручника

Завдання 5. Головоломки

У словах пропущені голосні літери. Віднови їх.

Завдання на с. 139 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Назви порядок дій, які слід виконати, щоб відкрити з вікна папки файл з графічними даними в середовищі графічного редактора Paint.
  2. Чим відрізняється палітра художника від палітри кольорів у графічному редакторі?
  3. Наведи приклади малюнків, які мають замкнені контури фігур.
  4. Наведи приклади малюнків, які мають незамкнені контури фігур.
  5. Чим відрізняється зафарбовування замкненої частини зображення за допомогою інструментів Пензлі та Заливка? Поясни призначення інструмента Вибір кольору

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.16

Завантажити конспект