Урок 18. Основні етапи комп’ютерного моделювання

Урок 17. Комп’ютерна модель та її переваги
Вересень 21, 2017
Урок 19. Карти знань. Редактори карт знань
Вересень 21, 2017

Урок 18 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Основні етапи комп’ютерного моделювання

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про основні етапи комп’ютерного моделювання;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 5):

  1. Як співвідносяться поняття комп’ютера та інформаційна модель?
  2. Чому люди різних професій використовують у своїй діяльності комп’ютерні моделі?
  3. Які з видів комп’ютерних моделей ви можете застосовувати у школі?
  4. У чому подібність і відмінність фізичної та імітаційної комп’ютерних моделей?
  5. Що лежить в основі побудови розрахункової комп’ютерної моделі?
  6. Яка комп’ютерна модель використовується для створення системи штучного інтелекту?
  7. Чим корисне використання графічної комп’ютерної моделі під час вивчення шкільних предметів?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

З яких етапів складається процес комп’ютерного моделювання? (слайд 5-7)

Процес комп’ютерного моделювання складається з декількох етапів, кожний з яких передбачає певні дії.

1

Постановка завдання та його аналіз

Визначити, з якою метою створюється модель.

Уточнити, які результати та в якій формі слід отримати.

Визначити, які вихідні дані потрібні для створення моделі.

2

Побудова інформаційної моделі

Визначити властивості моделі та виявити взаємозв’язки між ними.

Оцінити, які з властивостей є істотними при побудові моделі, а якими можна знехтувати.

Математично описати залежність між властивостями моделі

3

Розробка методу та алгоритму реалізації комп’ютерної моделі

Вибрати чи розробити метод отримання вихідних результатів.

Скласти алгоритм отримання результатів за вибраними методами.

Перевірити правильність алгоритму.

4

Розробка комп’ютерної моделі

Вибрати засоби програмної реалізації алгоритму на комп’ютері.

Розробити комп’ютерну модель.

Перевірити правильність створеної комп’ютерної моделі.

5

Проведення комп’ютерного експерименту

Розробити план дослідження.

Провести експеримент на основі створеної комп’ютерної моделі.

Проаналізувати отримані результати.

Створити висновки щодо властивостей створеної моделі.

Комп’ютерний експеримент – дослідження математичної моделі за допомогою комп’ютера, під час якого за одними параметрами моделі обчислюють інші її параметри й на цій основі роблять висновки про властивості об’єкта, описані математичною моделлю.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Експиремент (слайд 8)

Визначте, які є засоби онлайнового сервісу ZygoteBody підтверджують те, що у середовищі подано наочну графічну комп’ютерну модель анатомії людини.

Завдання на с. 96-98 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 9)

Розгляньте карту польотів літаків у реальному часі, подану за адресою https://planefinder.net/?embedrefer=true. Визначте чи є в небі літак поблизу вашого місця проживання, змінивши масштаб карти. Обговоріть чи можна вважати такий сервіс комп’ютерною моделлю й до якого типу її слід віднести.

Завдання на с. 99 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 10)

Відкрийте у вікні браузера сервіс Динамічна періодична система хімічних елементів за адресою https://ptable.com/?lang=uk#. Оберіть один з хімічних елементів у таблиці та скористайтесь усіма режимами, які можна отримати у вкладках Вікіпедія, Властивості, Орбіталь, Ізотопи, Compounds (Сполуки). Складіть список об’єктів, які використані в середовищі. Зробіть висновок про те, які комп’ютерні моделі можна подавати за допомогою цього сервісу.

Завдання на с. 99 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 11)

  1. З яких етапів складається процес побудови комп’ютерної моделі? Чи обов’язковим є виконання кожної з дій відповідного етапу?
  2. Що розуміють під поняттям «комп’ютерний експеримент»?

Рефлексія (слайд 12)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 13)

  1. Опрацювати п.12.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування