Урок 18. Поняття таблиці, поля, запису. Властивості полів, типи даних

Урок 17. Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі MS Access
Вересень 5, 2016
Урок 19. Практична робота №7 «Робота з об’єктами бази даних в середовищі СУБД»
Вересень 5, 2016

Урок 18 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Властивості полів, типи даних

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття: таблиця; конструктор; поле; пояснити: етапи роботи з базами даних;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 11 клас рівень стандарту») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Опитування:

  1. Опишіть етапи створення бази даних.
  2. Опишіть основні поняття реляційної бази даних.
  3. Що таке система управління базами даних? Для чого вона призначена?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Об’єкти СКБД Access

Таблиця — організація збереження даних у вигляді двовимірного масиву. Вона є основним об’єктом БД. Решта — похідні від таблиці.

Форми — допомагає створювати інтерфейс користувача і може використовуватися для введення, редагування або відображення даних.

Запити — об’єкти для вибору та фільтрування даних таблиці за визначеними критеріями.

Звіт — формування документа.

Макроси — опис дій у вигляді послідовності команд та їх автоматичного виконання.

Модулі — програми на Visual Basic, які розробляє користувач для реалізації нестандартних процедур.

Створення таблиць

Таблиці — це об’єкти, у яких безпосередньо зберігаються дані.

Створити таблицю можна, вибравши у вікні БД вкладку Таблиця і використавши Конструктор або Майстер. Але є й інші способи. Вони наведені в таблиці.

Для заповнення таблиці необхідно перейти в режим заповнення таблиці, відкривши її.

Заповнення таблиць

Таблиці складаються з полів та записів. Полями називають стовпці, а записами — рядки. Увести запис до таблиці означає заповнити даними рядок. Щоб створити таблицю, необхідно визначити її поля, типи даних цих полів, а іноді й деякі додаткові властивості. Не всі дані займають в комп’ютері однаковий об’єм. Для їх компактного зберігання необхідно чітко визначити їх тип.

У таблицях MS Access можна вказати типи даних.

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Працюємо з підручником

  1. Створіть у середовищі СУБД Access2010 таблицю бази даних Телефонний довідник, у яку включіть поля для збереження даних про прізвище та ім.’я власника телефону, про тип і номер телефону. Уведіть телефонні номери та інші дані п’ятьох учнів вашого класу. Збережіть базу даних у своїй папці у файлі з іменем вправа 3.5.1.accdb.
  2. Створіть базу даних Домашня аудіо тека, яка повинна містити дані про номер диска в домашній аудіо теці, назву диска, виконавця, дату випуску, загальну тривалість музичних творів на дискую збережіть базу даних у папці Мої документи у файлі з іменем вправа 3.5.3. accdb.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання № 1, 3  на с. 169-170  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/11 клас/Тема 3

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Поясніть у чому полягає відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних.?
  2. Опишіть перелік операцій, що виконуються при відображенні моделі «сутність-зв’язок» на базу даних..
  3. Назвіть два основних способи створення таблиць бази даних.
  4. Яке поле створюється автоматично під час створення таблиці, який тип даних цього поля?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.3.5

Завантажити конспект