Урок 18. Збереження зображень. Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна

Урок 17. Відкривання збережених зображень у графічному редакторі. Графічні об’єкти та їх властивості. Палітра кольорів
Червень 12, 2016
Урок 19. Опрацювання фрагментів зображення
Червень 13, 2016

Урок 18 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Збереження зображень

Мета :

  • навчальна: ознайомити з діалоговими та інформаційними вікнами про¬грами Paint; сформувати вміння створювати та зберігати зображення;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування

Перейти за посиланням для проходження тесту № 16:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Збереження файлу

Вказівки для роботи з файлами у багатьох програмах згруповані в меню.

Збереження даних у файлі можна виконати двома способами — за допомогою вказівок Зберегти або Зберегти як з меню

Якщо необхідно перший раз зберегти зображення у файл, якому ще не надавали ім’я, та не вказувалась папка, в якій він буде збережений, ці дві вказівки будуть працювати однаково, — буде відображено вікно Зберегти як

Діалогові вікна

Такі вікна, при роботі з якими необхідно з клавіатури вводити деякі дані чи змінювати значення властивостей об’єктів, називають діалоговими.

У лівій частині вікна Зберегти як відображено папки, де можна зберігати файли, наприклад, на Робочому столі.

Ім’я файла треба ввести в рядку введення. Рядок введення — це особливий елемент вікна, до якого можна вводити з клавіатури текстові значення властивостей об’єктів.

Інформаційне вікно

Якщо зображення, що створене в середовищі графічного редактора, не було збережено, то при закритті вікна програми з’являється інформаційне вікно  з пропозицією виконати збереження даних

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, чи можливо:

  • зберегти два файли з однаковими іменами;
  • зберегти змінений файл та його початковий варіант;
  • отримати копію файла в новій папці.
  • Якщо так, поясніть, за яких умов це можливо. Обґрунтуйте свою відповідь.

Завдання 2. Відкриття та збереження файла

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.144-145 підручника

Розфарбуй зображення, збережене у файлі Машини у папці Графічний редактор, та збережи з тим самим іменем у папці Зображення

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці

D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 3. Дофарбування зображень

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 145 підручника

Дофарбуй частини зображення, збереженого у файлі Марки автомобілів у пайці Графічний редактор, потрібними кольорами та збережи з тим самим іменем у папці Зображення.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці

D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 4. Фарбування зображень за зразком

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 145 підручника

Дофарбуй частини зображення, збереженого у файлі Марки автомобілів у пайці Графічний редактор, потрібними кольорами та збережи з тим самим іменем у папці Зображення.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці

D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 5. Головоломка

Руслан відкрив у графічному редакторі малюнок, розбитий на клітини. Він виділив межі декількох клітин та розділив малюнок на дві одинакові частини. А потім поміркував та зрозумів, що початковий малюнок можна було розділити й на три рівні частини. А ти зможеш таке зробити в себе на комп’ютері?

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Назви різні способи збереження створеного зображення у файлі.
  2. Що спільного та відмінного у використанні вказівок меню Зберегти як та Відкрити?
  3. Поясни, у яких випадках дія вказівок Зберегти та Зберегти як відрізняється.
  4. Назви послідовність дій, які необхідно виконати, щоб зберегти зміни, внесені до зображення, у файлі з іншим іменем.
  5. У чому полягає відмінність інформаційних та діалогових вікон? Чим вони відрізняються від вікон програм?
  6. Вислови гіпотезу щодо назв вікон інформаційне та діалогове. Чому вони мають такі назви?
  7. Назви елементи діалогових вікон Зберегти як та Відкрити, за допомогою яких можна вказати ім’я файла та папку, до якої його слід зберегти.
  8. Що відбудеться з малюнком, якщо при його опрацюванні раптом вимкнеться світло?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.17

Завантажити конспект