Урок 19. Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони

Урок 18. Табличний процесор, його призначення. Об’єкти електронної таблиці, їх властивості
Червень 2, 2016
Урок 20. Типи даних: число, текст, формула. Уведення даних до комірок. Редагування, копіювання, переміщення й вилучення даних. Практична робота №7 «Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора»
Червень 2, 2016

Урок 19 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Адресація в середовищі табличного процесора

Мета :

  • навчальна:  онавчити учнів редагувати дані в електронних таблицях;
  • розвиваюча:  розвиток логічного мислення, креативності; уміння аналізувати, зіставляти, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер, Кузьмінська) 7 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Опитування:

  1. Поясни, що таке електронна таблиця. Чим електронні таблиці відрізняються від друкованих?
  2. Представники яких професій найчастіше використовують табличний процесор?
  3. Які елементи містить вікно програми Microsoft Excel?
  4. З якими основними об’єктами можна працювати в середовищі табличного процесора?
  5. Як можна виділити клітинку та внести зміни до її вмісту?
  6. Як переміщуватися по електронній таблиці?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 13:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-7-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Як створити комп’ютерну модель таблиці?

При створенні таблиці доцільно дотримуватися рекомендацій:

заповнення даних починається з лівого верхнього кута – з клітинки А1;

заголовок таблиці вводиться в першу зліва клітинку рядка, розташованого над таблицею даних;

відводити перший лівий стовпець для заголовків рядків, а рядок після заголовка таблиці – для заголовків стовпців.

Редагування електронної таблиці – внесення змін до вмісту та структури таблиці: заміна, видалення, переміщення, копіювання, вставлення даних, рядків і стовпців, а також внесення змін до інших об’єктів

Діапазон клітинок – сукупність клітинок, яка міститься на перетині одного чи декількох стовпців

Як виділити діапазон клітинок?

Виділити діапазон клітинок можна протягуванням при натисненій лівій клавіші миші від однієї кутової клітинки діапазону до протилежної. Щоб записати такий діапазон, треба вказати адреси лівої верхньої та правої нижньої клітинок, які розділяються двокрапкою

Щоб зняти виділення з діапазону клітинок, треба клацнути мишею на будь-якій клітинці, що перебуває за межею цього діапазону

Як застосувати засіб автозаповнення для введення даних?

Якщо потрібно ввести дані, що послідовно змінюються або створюють список, то можна скористатися засобом автозаповнення. Для цього достатньо ввести одне або два перші значення, виділити клітинку або діапазон клітинок, навести вказівник миші на маркер автозаповнення – чорний квадратик, розташований у правому  нижньому куті виділеної клітинки чи діапазону клітинок, та виконати протягування мишею на потрібний для заповнення даними діапазон клітинок.

Як копіювати та переміщувати клітинки та діапазони клітинок?

Для копіювання чи переміщення даних можна скористатися вказівками Вирізати, Копіювати, Вставити контекстного меню виділеної клітинки чи діапазону клітинок

Які особливості редагування структури таблиці?

Якщо потрібно вставити кілька рядків чи стовпців, треба виділити стільки рядків або стовпців, скільки треба додати, та вибрати вказівку контекстного меню Додати клітинки або вибрати інструмент Вставити з групи Клітинки вкладки Основне

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Висловте припущення,  у яких випадках може виникнути потреба внесення змін до електронної таблиці. Яких саме змін? Назвіть дві причини. Обговоріть у парі

Завдання 2.  Путівки

Введи за зразком текстові та числові дані Путівки.xlsx, що зберігається у папці  D:/7 клас/Електронні таблиці, для обліку кількості  путівок, проданих туристичною фірмою. Деякі числові дані слід скопіювати з відповідних аркушів таблиці.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с. 157-158  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/7 клас/Електронні таблиці

Завдання 3.  Продаж путівок

Внеси до таблиці про продаж туристичних путівок, що зберігається у файлі  Путівки.xlsx, зміни про продаж путівок у квітні місяці: до Хургади – на 125, до Англії – на 67, до Херсона – на 23.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с.158  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/7 клас/Електронні таблиці

Завдання 4.  Пристрої

Відредагуй за зразком дані таблиці Пристрої.xlsx, що зберігається в папці D:/7 клас/Електронні таблиці,  для визначення кількості й типів пристроїв, якими користуються учні твого класу та порівняння із даними по Україні

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с.158-159  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/7 клас/Електронні таблиці

V. Підсумок уроку

Повторюємо

  1. Дані якого типу можна вводити до клітинок електронної таблиці?
  2. Як виділити діапазон клітинок у середовищі табличного процесора?
  3. Для чого використовують засіб автозаповнення?
  4. Які операції редагування можна виконувати в середовищі табличного процесора?
  5. Як переміщувати та копіювати дані в середовищі табличного процесора?
  6. Які дії можна виконувати з аркушами робочої книги?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

  • Вивчити конспект уроку.
  • Опрацювати параграф підручника п.22

Завантажити конспект



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
7 клас для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування