Урок 19. Опрацювання фрагментів зображення

Урок 18. Збереження зображень. Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна
Червень 13, 2016
Урок 20. Практична робота №3 «Працюємо з зображеннями, створеними раніше»
Червень 14, 2016

Урок 19 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Робота з фрагментами зображень

Мета :

  • навчальна: навчити учнів працювати з фрагментами зображень в середовищі графічного редактора Paint;
  • розвиваюча:  розвивати навички роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Назви порядок дій, які слід виконати, щоб відкрити з вікна папки файл з графічними даними в середовищі графічного редактора Paint.
  2. Чим відрізняється зафарбовування замкненої частини зображення за допомогою інструментів Пензлі та Заливка?
  3. Поясни призначення інструмента Вибір кольору.

Онлайн тестування

Перейти за посиланням для проходження тесту № 17:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Фрагмент зображення

Фрагментом зображення називається будь-яка його замкнена частина

Інструменти для виділення фрагментів у графічному редакторі Paint знаходяться на стрічці у групі Зображення. Інструмент Виділити містить список вказівок, що розкривається, якщо клацнути на кнопці.

Виділення прямокутного фрагмента

Після вибору інструмента Виділення прямокутного фрагмента слід виконати такі дії:

  1. Встановити вказівник миші в точку, з якої починатиметься виділення прямокутного фрагмента.
  2. Натиснути ліву кнопку миші.
  3. Виконати протягування мишею до протилежного кута прямокутника.
  4. Відпустити ліву кнопку миші.

Виділення довільної області

Виділити певну частину зображення так, щоб до виділеного фрагмента не потрапляли частини інших фігур, можна за допомогою інструмента Виділення довільної області. При цьому треба виконати такі дії:

  1. Встановити вказівник миші в одну з точок на межі потрібної частини малюнка.
  2. Натиснути ліву кнопку миші.
  3. Утримуючи натисненою ліву кнопку, переміщувати вказівник миші вздовж межі частини малюнка, яку треба виділити, аж доки отримаєте замкнену фігуру.

Маркери зміни розміру

Пунктирний прямокутник навколо виділеного фрагмента містить маленькі квадрати в кожному з кутів та серединах всіх сторін — це маркери зміни розміру.

При наведенні на них вказівник миші набирає вигляду двонапрямленої стрілки, і при протягуванні можна зменшувати або збільшувати розміри фрагмента, аналогічно, як це можна зробити з розмірами вікна програми.

Поворот фрагментів зображення

Виділений фрагмент можна повернути на прямий кут ліворуч чи праворуч або отримати його дзеркальне відображення, якщо обрати одну з вказівок у спливаючому меню до вказівки Повернути

Якщо обрати вказівку Обітнути, то на малюнку залишиться тільки виділений фрагмент. При цьому зменшується розмір полотна для малювання до розміру виділеного фрагмента. Вказівкою Обернути виділення виділяється весь малюнок без виділеного фрагмента

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, що спільного та відмінного мають операції зміни розміру вікна програми та виділеного фрагмента за допомогою протягування миші.

Завдання 2. Виділення прямокутного фрагмента та довільної частини малюнка 

На малюнку, який зберігається у файлі Море в папці Графічний редактор, виділи одну з рибок так, щоб до виділеного фрагмента потрапило якомога менше частин інших фігур

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.152  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці

D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 3. Видалення та переміщення виділених фрагментів малюнка

На малюнку, що зберігається у файлі Пристрої введення виведення в папці Графічний редактор, у кожній групі видали зайві малюнки пристроїв. Решту розташуй компактно.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.152-153  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці

D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 4. Головоломки

Із зображень сірника Максим створив правильну рівність. Його однокласник Давид переставив один із сірників і отримав ще одну правильну рівність. А Ліда — знайшла ще один спосіб. Як вони це зробили? Які засоби графічного редактора можна використати для цього?

Завдання на с. 155 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Наведи приклади, в яких випадках краще виділяти прямокутний фрагмент зображення або область іншої форми.
  2. Назви послідовність дій, які необхідно виконати, щоб виділити прямокутний фрагмент зображення.
  3. Назви послідовність дій, які необхідно виконати, щоб виділити довільну область зображення.
  4. Які дії необхідно виконати, щоб видалити зайвий об’єкт на малюнку?
  5. Яким кольором буде зафарбована частина зображення після видалення з нього виділеного фрагмента?
  6. Як впливає вибір вказівки Прозоре виділення на відображення при переміщенні виділеного фрагмента?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.18

Завантажити конспект