Урок 2. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень

Урок 1. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі
Жовтень 16, 2016
Урок 3. Кодування символів
Жовтень 16, 2016

Урок 2

Тема: Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття кодування та декодування повідомлень, двійкової системи кодування;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4):

  1. Учні по черзі перелічують основні правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор)

  1. Що таке кодування повідомлень? (слайд 5-7)
  2. Які особливості має двійкове кодування? (слайд 8-10)

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Довжина двійкового коду тексту (слайд 11)

Книжка містить 150 сторінок, на кожній сторінці — 40 рядків, у кожному рядку 60 символів (включаючи пропуски). Знайдіть довжину двійкового коду тексту книжки, якщо для кодування кожного символу використано 8 біт.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 9  підручника

Завдання 2. Працюємо у парах  (слайд 12)

Створіть у табличному процесорі таблицю переведення одиниць довжини двійкового коду повідомлення в такому вигляді:

Завдання 3. Працюємо у парах  (слайд 13)

Запропонуйте одне одному текстове повідомлення, закодоване за допомогою однієї із систем кодування. Один подає придумане повідомлення, використовуючи таблицю Unicode, інший — Windows-1251. Перевірте правильність кодування, для цього обміняйтесь кодами та декодуйте повідомлення. Визначте довжину двійкового коду кожного з повідомлень. Зробіть висновок.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо  (слайд 14)

  1. Що таке код та кодування повідомлень?
  2. Наведіть приклади кодування повідомлень, які використовуються в різних галузях знань.
  3. Яке кодування називають двійковим?
  4. Чому в сучасних комп’ютерах використовують двійкове кодування?
  5. Назвіть переваги та недоліки кодування, яке використовується в комп’ютерах.

Рефлексія (слайд 15)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI.  Домашнє завдання (слайд 16)

Опрацювати параграф підручника п.1 с. 6-9

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування