Урок 20. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей

Урок 19. Карти знань. Редактори карт знань
Вересень 21, 2017
Урок 21. Практична робота №5 «Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей»
Вересень 25, 2017

Урок 20 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про карти знань, редактори карт знань;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 5):

  1. Як побудувати діаграму та графік у середовищі табличного процесора?
  2. Як додати анімацію до об’єкта слайда в редакторі презентацій?
  3. Як створити програмний проект у відомих вам середовищах?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як створити карти знань? (слайд 5-10)

Вікно редактора карт знань FreeMind містить меню, набір інструментів та робоче поле.

Дію редагування чи форматування вмісту вузла можна здійснити у вікні Змінити текст у редакторі, який викликається відповідною вказівкою в контекстному меню вузла.

Дії зі складовими карти, їх створення, переміщення, редагування, форматування тощо можна виконати за допомогою відповідних вказівок контекстного або головного меню програми.

Дії, які найчастіше використовують під час роботи з картою, винесені на панель інструментів.

У вузол можна додати текст, зображення, файл, посилання. Декілька вузлів можна об’єднувати у групи – хмару за допомогою потрібної вказівки або комбінації клавіш.

Створену карту знань зберігають за допомогою вказівок меню Файл. Карту можна експортувати в документи різних форматів. Файл карти знань, створеної в середовищі FreeMind має розширення mm.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 3. Навчальні заклади (слайд 11)

Створіть комп’ютерну інформаційну модель мережі професійного спрямування та відповідних навчальних закладів, наближених до вашого регіону проживання, які готують відповідних фахівців, що містить посилання на веб-сторінку навчального закладу в Інтернеті.

Завдання на с. 105 підручника

Завдання 4. Створення карти знань для уроку (слайд 12)

Створіть комп’ютерну інформаційну модель навчального матеріалу одного з обраних самостійно уроків у вигляді карти знань, використовуючи поданий алгоритм.

Завдання на с. 106 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 13)

Створіть карту знань Графіки, яка моделює відомості про графіки функцій, вивчені на уроках математики. Використовуйте відомі вам програми для побудови графіків функцій. Зображення графіків додайте до вузлів моделі. Збережіть карту в папці Моделі своєї структури папок.

Завдання на с. 107 підручника

Завдання 5. Досліджуємо (слайд 14)

Використовуючи шаблон презентації Створення карт знань, що збережена в папці Моделювання, створіть карту знань про сервіси Інтернету, якими можна скористатися для створення карт знань. Сплануйте, які відомості про сервіс ви розміщуватимете на карті. Надішліть створену карту електронною поштою сусіді чи сусідці, що працює за комп’ютером ліворуч.

Завдання на с. 107 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. Як пов’язані карти знань та інформаційні моделі?
  2. У яких програмах можна створювати комп’ютерні моделі у вигляді карт знань? Наведіть приклади.
  3. Як створюють карту знань в одному з відомих вам редакторів карт знань?

Рефлексія (слайд 16)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

  1. Опрацювати п.13.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування