Урок 21. Інструменти для створення графічних об’єктів

Урок 20. Практична робота №3 «Працюємо з зображеннями, створеними раніше»
Червень 14, 2016
Урок 22. Поняття буфера обміну
Червень 14, 2016

Урок 21 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Створення графічних об'єктів

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з Інструментами для створення графічних об’єктів в графічному редакторі Paint; сформувати вміння створювати та зберігати зображення;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення

Назви послідовність дій, які необхідно виконати, щоб виділити прямокутний фрагмент зображення.

  1. Назви послідовність дій, які необхідно виконати, щоб виділити довільну область зображення.
  2. Які дії необхідно виконати, щоб видалити зайвий об’єкт на малюнку?
  3. Як впливає вибір вказівки Прозоре виділення на відображення при переміщенні виділеного фрагмента?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Побудова фігур

Графічні редактори містять спеціальні інструменти для побудови простих фігур: пряму та криву лінії. Можна також будувати звичайний прямокутник та прямокутник із заокругленими кутами, овал, трикутник, різні багатокутники, зірочки та інші фігури. Обрати такі інструменти можна на стрічці в групі Фігури

Розмір та контур

Під час створення фігур слід налаштувати значення їх властивостей.

Під час роботи з інструментами Лінія та Крива необхідно на палітрі обрати основний колір малювання — Колір 1, а також вказати товщину лінії. Інструмент Розмір па стрічці містить перелік можливих значень товщини лінії.

Заповнення фігур

Крім кольору та товщини межі, які змінюються так само, як і для ліній, можна ще обрати колір та спосіб зафарбовування внутрішньої частини фігури. Для заповнення використовується колір фону, встановлений на палітрі — Колір 2, а спосіб зафарбовування можна обрати у списку, що розкривається, якщо клацнути на інструменті Заповнити

При побудові геометричних фігур виконують дії, схожі до виділення прямокутного фрагмента зображення. Винятком є лише інструмент Крива

Значення властивостей фігур, які створюються за допомогою інструментів із групи Фігури на стрічці, як правило, задають перед малюванням фігури. Змінити їх можна також після створення форми фігури, але поки фігура залишається виділеною пунктирним прямокутником.

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, з яких простих фігур складаються дорожні знаки, зображені на малюнку. За допомогою яких інструментів із групи Фігури на стрічці можна спростити побудову таких знаків?

Завдання 2. . Використання інструментів Крива та Овал

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.163 підручника

Створи малюнок квітки за зразком.

Завдання 3. Дофарбування зображень

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 164 підручника

Створи зображення пташки за планом. Результати збережи у файлі Пташка в папці Зображення

Завдання 4. Створення малюнка тигреняти за зразком

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 165 підручника

Створи малюнок тигреняти за зразком.

Завдання 5. Створення малюнка книги за планом

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 165 підручника

Створи зображення книги за зразком.

Завдання 6. Інструменти та клавіша Shift

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Завдання на с. 165 підручника

Досліди, що відбувається, якщо малювати за допомогою інструментів Лінія, Прямокутник, Овал при натиснутій клавіші Shift. Зроби висновки.

Завдання 5. Головоломка

Петрусь у графічному редакторі використовував інструмент прямокутник. Полічи, скільки квадратів зобразив хлопчик.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Назви інструменти, за допомогою яких можна спростити побудову простих фігур на папері. Які інструменти з групи Фігури графічного редактора Paint подібні до них?
  2. Які властивості можна змінювати при створенні прямих і кривих ліній? Як це можна зробити?
  3. Які властивості мають плоскі геометричні фігури? Що спільного у них з властивостями ліній?
  4. Назви послідовність дій, які треба виконати, щоб намалювати криву лінію.
  5. Що спільного та відмінного у виділенні прямокутного фрагмента зображення та малювання прямокутника за допомогою відповідного інструмента з групи Фігури?
  6. Коли слід задавати значення властивостей фігур, що створюються?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.20

Завантажити конспект