Урок 22. Поняття буфера обміну

Урок 21. Інструменти для створення графічних об’єктів
Червень 14, 2016
Урок 23. Додавання тексту в графічному редакторі
Червень 15, 2016

Урок 22 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Буфер обміну

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям буфера обміну та способами його використання в середовищі графічного редактора Paint;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Назви послідовність дій, які треба виконати, щоб намалювати криву лінію.
  2. Що спільного та відмінного у виділенні прямокутного фрагмента зображення та малювання прямокутника за допомогою відповідного інструмента з групи Фігури?
  3. Коли слід задавати значення властивостей фігур, що створюються?

Онлайн тестування:         

Перейти за посиланням для проходження тесту № 19:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Буфер обміну

Буфер обміну — це частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів, які необхідно перемістити або скопіювати.

Буфер обміну використовують під час таких операцій:

копіювання виділеного об’єкта;

переміщення виділеного об’єкта у буфер обміну здійснюється за допомогою вказівки Вирізати;

вставляння об’єкта, що міститься у буфері обміну, до вказаного місця виконується за допомогою вказівки Вставити.

Але ці дії можна виконати й іншими способами. У контекстному меню виділеного фрагмента також є вказівки Вирізати, Копіювати, Вставити

Крім того, щоб можна було швидко виконувати ці вказівки, за кожною з них закріплені комбінації «швидких клавіш» із клавіатури:

  • Вирізати — Ctrl + X;
  • Копіювати — Ctrl + C;
  • Вставити — Ctrl+ V.

Іноді окремі об’єкти, які треба об’єднати в одне зображення, зберігаються в різних файлах. Щоб додати малюнок з іншого файла до зображення, яке створюється, можна скористатися вказівкою Вставити з, яка міститься у списку, що розкривається, коли клацнути в нижній частині інструмента Вставити. При цьому відкриється діалогове вікно Відкрити, в якому слід обрати папку та ім’я  файла, зображення з якого треба вставити.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Для створення зображення сонечка Рита і Денис склали план. У Рити сплановано 12 разів використати інструмент для малювання кола, 7 разів — інструмент Лінія, 2 рази — Олівець, 2 рази — Криву. Денис переконує, що для цього малюнка достатньо намалювати 8 разів коло, 6 разів — використати інструмент Лінія, а також використати інструмент Олівець. Обговоріть, хто із них правий.

Завдання 2. Копіювання виділеного фрагмента малюнка

Заверши оформлення малюнка тарілки, що зберігається у файлі Тарілка в папці Графічний редактор, як показано на малюнку б

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.172  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 3. Створення малюнка з фрагментів, що зберігаються в різних файлах

Створи натюрморт, використовуючи зображення з файлів Яблуко, Слива, Чорниці, Ківі, Вишні, Полуниця, Ананас, Абрикос, Груша, Лимон, що зберігаються в папці Графічний редактор/Натюрморт.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.172-173  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 4. Створення малюнка за планом

Усно склади план побудови зображення веселого Світлофора. За поданим планом створи малюнок у графічному редакторі. Добери відповідні кольори та розфарбуй його. Збережи малюнок у файлі під назвою Світлофор.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.173  підручника

Завдання 5. Головоломки

Розглянь зображення. Які два з них складені з однакової кількості геометричних фігур? Чи можна стверджувати, що для їх створення могли користуватись Буфером обміну?

Завдання на с. 155 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

Поясни, для чого можна використовувати буфер обміну під час роботи в середовищі графічного редактора?

  1. Чим схожі та чим відрізняються вказівки буфера обміну Копіювати та Вирізати?
  2. Чи зникає фрагмент зображення з буфера обміну після того, як виконали вказівку Вставити?
  3. У яких випадках можуть бути недоступні вказівки Вирізати та Копіювати?
  4. Які умови мають виконуватися, щоб можна було виконати вказівку Вставити?
  5. Назви комбінації клавіш, за допомогою яких можна виконати вказівки Вирізати, Копіювати, Вставити.
  6. Як додати до зображення об'єкт, збережений в іншому файлі?
  7. Якого плану слід дотримуватися під час створення зображення?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.21

Завантажити конспект