Урок 23. Додавання тексту в графічному редакторі

Урок 22. Поняття буфера обміну
Червень 14, 2016
Урок 24. Практична робота №4 «Створення графічних зображень за поданим планом»
Червень 15, 2016

Урок 23 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Додавання тексту

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з етапами додавання тексту в середовищі графічного редактора Paint;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Чим схожі та чим відрізняються вказівки буфера обміну Копіювати та Вирізати?
  2. Чи зникає фрагмент зображення з буфера обміну після того, як виконали вказівку Вставити?
  3. У яких випадках можуть бути недоступні вказівки Вирізати та Копіювати?
  4. Які умови мають виконуватися, щоб можна було виконати вказівку Вставити?
  5. Назви комбінації клавіш, за допомогою яких можна виконати вказівки Вирізати, Копіювати, Вставити.

Онлайн тестування:         

Перейти за посиланням для проходження тесту № 20:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Шрифт

Шрифт — це повний набір друкарських символів певної форми, за допомогою яких можна подавати текстові дані. Шрифти створюються художниками.

Нахил і товщина літер визначається їх накресленням: прямим (звичайним), напівжирним, курсивом (похилим) і курсивом, напівжирним. Крім того, символи можуть бути підкреслені лінією або закреслені.

Властивості символів

Введення тексту

Процес додавання тексту в будь-якому середовищі складається з кількох кроків, зокрема може бути таким:

  1. Визначити місце, з якого слід починати вводити текст.
  2. Задати властивості символів, що входять до тексту.
  3. Ввести текст із клавіатури.
  4. Підтвердити закінчення введення.
  5. Для додавання до зображення тексту в графічному редакторі Paint існує інструмент Текст А . Він знаходиться в групі Знаряддя на вкладці Початок

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Визначте, які властивості спільні, а які відмінні для кожної пари літер, розташованих у першому та у другому рядку на малюнку. Назвіть по черзі значення цих властивостей для кожної з літер.

Завдання 2. Листівка

У файлі Листівка, що зберігається в папці Зображення, додай до зображення текст із привітанням. Зміни значення властивостей символів за завданням

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.179  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 3. Словник

У файлі Словник, що зберігається в папці Графічний редактор, додай назви фруктів, зображених на малюнках, українською та англійською мовами.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.180  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 4. Равлик і черепаха

Усно склади план побудови зображення веселого Світлофора. За поданим планом створи малюнок у графічному редакторі. Добери відповідні кольори та розфарбуй його. Збережи малюнок у файлі під назвою Світлофор.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Завдання на с.180-181  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Графічний редактор

Завдання 5. Головоломки

Мар’яна у графічному редакторі виконала деякі дії та отримала написи, зображені на малюнку. Що означають ці написи? Які засоби графічного редактора можуть допомогти тобі розгадати її загадку? Придумай ще два слова, які можна подібним чином зашифрувати.

Завдання на с. 182 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Чи бачив ти де-небудь малюнки з текстом? Наведи приклади таких малюнків.
  2. Розглянь текст, поданий у підручнику з української мови. Чи всі символи виглядають однаково? Чим вони відрізняються?
  3. Назви властивості, які можуть мати символи. Наведи приклади, коли варто змінювати властивості символів.
  4. Назви послідовність дій, які слід виконати, щоб до зображення додати текст.
  5. Які інструменти для зміни значень властивостей символів має графічний редактор Раіпt?
  6. Чи завжди на стрічці є вкладка Текст? Поясни.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.22

Завантажити конспект