Урок 23. Середовище програмування. Елементи вікна середовища програмування

Урок 22. Мови програмування та їх класифікація
Жовтень 20, 2016
Урок 24. Об’єкти програм із графічним інтерфейсом
Жовтень 20, 2016

Урок 23 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Середовище програмування. Елементи вікна середовища програмування

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям середовища програмування та елементами вікна середовища програмування;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування (слайд 4):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 11: http://testinform.in.ua/category/8-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Які середовища програмування використовують для створення програм? (слайд 5-12)

Розрізняють такі види середовищ програмування: навчальне, інтегроване, візуальне.

При встановленні на комп’ютер інтерпретатора мови програмування Python одночасно також встановлюється інтегроване середовище програмування IDLE, яке можна відкрити з Головного меню. Особливістю цього середовища є те, що при роботі з ним використовуються два вікна, в одному з яких записується та редагується текст програми, а в іншому відображується результат її виконання. Після записку програми IDLE за замовчуванням відкривається вікно інтерактивного середовища інтерпретатора Python Shell, у якому відображається результат виконання програми та повідомлення про помилки.

Для створення та виконання програм, написаних мовою програмування Python, можна використовувати онлайн середовище програмування CodingGraund.

Зручним для використання інтегрованим середовищем програмування, яке підтримує сучасні складові мови Python є PyCharm. Це середовище поєднує редактор для введення й редагування програми, транслятор і налагоджувач помилок.

Область виконання програми підтримує декілька режимів, які можна змінювати за допомогою відповідних інструментів: звичайне виконання, режим включення коментарів, консольний режим, який нагадує середовище IDLE, командний рядок.

Прикладом візуального середовища програмування  є Lazarus, що підтримує мову програмування Free Pascal.

Як працювати із проектом в середовищі програмування PyCharm? (слайд 13)

У середовищі програмування PyCharm  можна створювати й редагувати декілька різних об’єктів:

  • файл, який можна використовувати, наприклад, для збереження даних;
  • папку, де можна зберігати, наприклад, декілька проектів чи допоміжних програм, які потім можна використовувати як файли-заготовки для розробки нових проектів;
  • пакети;
  • файл програми на мові PyCharm;
  • скрипт або деяку сторінку, яку можна розмістити в Інтернеті

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Створення проекту в середовищі програмування PyCharm. (слайд 14)

Створіть проект Діалог у середовищі PyCharm. Складіть програму введення й виведення власного імені та прізвища на мові Python.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 108  підручника

Завдання 2.  Працюємо в парах  (слайд 15)

Обговоріть, у яких випадках ви б порадили своїм однокласникам для вивчення мови Python використовуючи середовище програмування IDLE, онлайнове середовище CodingGraund,  інтегроване середовище програмування PyCharm. Оберіть хоча б три аргументи для підтвердження своїх порад.

Завдання на с. 110  підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно  (слайд 16)

Визначте, що спільного та відмінного має навчальне середовище програмування Скретч і середовище програмування Lazarus.  Використайте відомі вам засоби текстового процесора, щоб наочно подати свою відповідь.

Завдання на с. 110  підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно  (слайд 17)

Складіть мовою програмування Python програму, за допомогою якої можна отримати результати знаходження значень виразів:

125:25+10;

2·3·4·5:6;

765:9+48·4-121.

Запишіть ці вирази за правилами математики. Знайдіть значення записаних виразів. Порівняйте отримані результати «ручного» обчислення та за допомогою складеної програми. Зробіть висновки про правила запису дій мовою програмування Python.

Завдання на с. 110  підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо  (слайд 18)

  1. Чому використовують різні середовища програмування, чим вони відрізняються?
  2. Що може входити до складу програмного проекту?
  3. Як створити та виконати найпростіший проект у середовищі PyCharm?

Рефлексія (слайд 19)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 20)

Опрацювати параграф підручника п.15 с. 104-110

Завантажити


Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

100 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування