Урок 24. Цикли з лічильником

Урок 23. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 4, 2017
Урок 25. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч
Квітень 5, 2017

Урок 24 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Цикли з лічильником

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати циклічні алгоритми в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Як змінювати вигляд виконавців у проекті Скретч?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як створити цикл із лічильником у середовищі Скретч? (слайд 5-8)

У циклічних алгоритмах деякі команди можуть виконуватися визначену кількість разів. Наприклад, в грів Лабіринт на сайті https:/studio.code.org/hoc/7, щоб привести виконавця Пташка до Зеленої свинки потрібно повернути пташку праворуч і 5 разів повторити команду Рухатись вперед.

Щоб контролювати виконання потрібної кількості команд при повторенні, використовують лічильник циклу. Він змінюється від початкового значення 1, яке встановлюється за замовчуванням, до вказаного числа. Такі алгоритми мають назву циклів з лічильником.

Для створення циклів з лічильником в середовищі Скретч використовують команду Повторити, у якій параметром є найбільше з можливих значень лічильника циклу, що змінюється від 1 з кроком 1.

Як описувати алгоритми створення малюнків? (слайд 9-12)

У середовищі Скретч команди, за допомогою яких можна створювати малюнки, об’єднані у групу Олівець. Для того щоб почати малювати на сцені, як на полотні для малювання, у програмі задають команду Опустити олівець, протилежною командою є Підняти олівець.

Параметри інструментів для малювання задають команди, подані в таблиці.

Для дублювання зображення об’єкта у програмі використовують команду Штамп.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Квадрат (слайд 13)

Зміни проект, у якому виконавець малює квадрат, так, щоб замість 20 команд використати тільки 9, і при цьому дії виконавця не змінилися.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 161 підручника

Завдання 2. Фанфари (слайд 14)

Зміни проект Фанфари так, щоб мелодію виконували духові інструменти, а в алгоритмі було використано найменшу кількість команд.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 161 підручника

Завдання 3. Світлофор (слайд 15)

Сплануй, склади програму для спланованих подій та реалізуй у середовищі Скретч проект Світлофор, у якому червоний колір блиматиме тричі з інтервалом 0,5 с. Після чого він погасне й загориться зелене світло світлофора. Обери команди із запропонованих на малюнку 236, які можна використати у програмі даного проекту.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 162 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 16)

Обговоріть, що буде результатом виконання програми, зображеної на малюнку 240. Запропонуйте, що потрібно змінити в алгоритмі, щоб звук відтворювався, поки програму не буде зупинено, а не лише 5 разів.

Завдання на с.163 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 17)

  1. Які ситуації у твоєму повсякденному житті можна описати за допомогою циклів з лічильником?
  2. Яку структуру повторення можна створити за допомогою команди Повторити?
  3. Чи можна достроково зупинити виконання команди Повторити?
  4. Чим відрізняється команда повторення Завжди від команди Повторити?
  5. Які команди використовують в алгоритмах малювання в середовищі Скретч?

Рефлексія (слайд 18)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 19)

Опрацювати параграф підручника п.23

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування