Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. Урок 24 (Інформатика 9 клас)
25 Вересня, 2017Алгоритми опрацювання табличних величин. Урок 26 (Інформатика 9 клас)
26 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Алгоритми опрацювання табличних величин: зміна значення елемента табличної величини
Мета:
- навчальна: сформувати поняття про алгоритми опрацювання табличних величин: зміна значення елемента табличної величини;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4)
- Як підключити модуль генерування випадкових чисел у мовах програмування?
- Як уникнути помилок несумісності типів даних?
- Як описати команду розгалуження мовою програмування Free Pascal?
- Як обчислити середнє значення набору числових даних?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як можна опрацьовувати табличні величини? (слайд 5-6)
- Як описати програму зміни значення елемента табличної величини? (слайд 7-8)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Квадрати значень (слайд 9)
Створіть проект Квадрати значень, у якому елементи табличної величини a, яка містить 10 цілих чисел, змінюються їх квадратами.
Завдання на с. 121 підручника
Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 10)
Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані такі завдання:
- П’ятому елементу лінійної таблиці А рядкового типу з 10 елементів надати значення 123.
- Першому елементу лінійної таблиці А цілого типу з 10 елементів надати значення восьмого елемента цієї ж таблиці.
- Елементу з номером i лінійної таблиці А дійсного типу надати значення 15,5.
Завдання на с. 127 підручника
Завдання 1. Працюємо самостійно (слайд 11)
У вибраному середовищі програмування створіть проект Надбавка, у якому заробітна плата 10 працівників деякого підприємства, подана дійсними величинами в лінійній таблиці, збільшується на 15%. Елементи управління доберіть самостійно.
Завдання на с. 128 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Яким є порядок розв’язування задач, у яких передбачено опрацювання деякої сукупності даних?
- Які є способи зміни елементів масиву мовою програмування Free Pascal? Чи можна вважати, що за способом зміни табличних величин одна переважає іншу?
- Які елементи управління в середовищі Lazarus можна використати для введення елементів масиву?
- Як описати алгоритм зміни значень табличних елементів мовою програмування Free Pascal?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Опрацювати п.16.1-16.2