Урок 25. Текстові фрагменти та операції над ними. Практична робота №9 «Робота з текстовими фрагментами»

Урок 24. Введення й редагування тексту
Вересень 21, 2016
Урок 26. Форматування шрифтів і абзаців. Практична робота №10 «Робота з текстовими фрагментами»
Вересень 22, 2016

Урок 25 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Текстові фрагменти та операції над ними. Практична робота №9 «Робота з текстовими фрагментами»

Мета :

  • навчальна: навчити здійснювати пошук та автоматичну заміну текстових фраз; виділяти фрагменти тексту та виконувати операції над ними; закріпити поняття буфера обміну; розглянути роботу з кількома документами;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення

  1. Якими способами можна виділити об’єкти у вікні папки?
  2. Які операції може виконувати операційна система над файлами, папками, вікнами?  Якими способами можна їх виконати?
  3. Якщо відкрито кілька вікон, то якими способами можна зробити поточним потрібне вікно?
  4. Що таке Буфер обміну операційної системи Windows? Які операції можна виконувати, використовуючи його?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Теоретична довідка

Нагадаємо, що ОС Windows - об’єктно-орієнтоване середовище.

Тобто перед тим, як працювати з об’єктом, його треба виділити.

Виділення фрагментів тексту

Під час демонстрації заповнюється правий стовпчик таблиці, який відображається на екрані або плакаті.

Для зняття виділення слід установити курсор миші в будь-яке місце поза виділеним фрагментом і клацнути лівою кнопкою миші.

Виділений фрагмент можна вилучити, перемістити, скопіювати. Для таких операцій використовують буфер обміну Windows або технологію Drag and Drop (перетягування). Усі ці операції дуже схожі на операції, що виконуються з об’єктами файлової системи.

Через буфер обміну редактор Word може обмінюватись інформацією з іншими програмами, які працюють у середовищі Windows.

Пошук та заміна

Для пошуку фрагмента тексту в документі необхідно скористатися меню Правка/Знайти.

Фрагмент тексту, який ви знайшли, можна замінити на інший, який вам потрібен. Для цього скористайтеся меню Правка/Замінити.

Робота з кількома документами

Текстовий процесор Microsoft Word дає змогу створювати документи досить великого обсягу. Саме працюючи з ними, зручно одночасно переглядати дві різні його частини в одному вікні. Для цього зручно розділити вікно документа на дві області: в одній розмістити частину документа з призначеним для копіювання текстовим фрагментом, а в іншій — ту частину документа, куди треба скопіювати текст. Для цього треба викликати меню Вікно/Розділити. Щоб повернутися до роботи в одному вікні, двічі клацнути лівою кнопкою миші лінію розділення або меню Вікно/Зняти розділення.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Практична робота №9

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи

(завдання з підручника с. 221-222)

  1. Запустіть текстовий процесор Word 2007.
  2. Установіть режим перегляду документа - Розмітка сторінок, масштаб - 120%.
  3. Уведіть текст за зразком. Стежте за дотриманням правил уведення тексту та правописом.
  4. Об’єднайте речення в три абзаци за змістом.
  5. Вставте в потрібне місце тексту такий додатковий абзац:
  6. Включіть режим відображення недрукованих символів і перевірте дотримання вами правил набору тексту. За потреби виправте помилки.
  7. Замініть буквосполучення ст. на слово століття.
  8. Виконайте перевірку правопису в усьому тексті.
  9. Збережіть документ у файлі з іменем практична робота 9.dосх у власній папці.
  10. Створіть новий документ, в якому введіть текст за зразком і збережіть його у файлі з іменем додаткове завдання 9.dосх у власній папці.
  11. Закрийте вікно текстового процесора та перевірте наявність створених файлів у власній папці.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/9 клас/Тема 6

V. Підсумок уроку

Оголошення  оцінок за практичну роботу

Рефлексія

  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.6.3

Завантажити конспект