Урок 27. Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Урок 26. Алгоритми опрацювання табличних величин
Вересень 26, 2017
Урок 28. Практична робота №6 «Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування»
Вересень 26, 2017

Урок 27 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Мета :

  • навчальна: сформувати навички учнів розв’язувати задачі на опрацювання табличних величин;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Як підключити модуль генерування випадкових чисел у мовах програмування?
  2. Як уникнути помилок несумісності типів даних?
  3. Як описати команду розгалуження мовою програмування Free Pascal?
  4. Як обчислити середнє значення набору числових даних?

III. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 5)

Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані такі завдання:

Вміст першого елемента лінійної таблиці Year рядкового типу дорівнює значенню високосний.

Вміст кожного елемента лінійної таблиці А дійсного типу належить заданому відрізку [a, b].

Вміст шостого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує значення величини Н.

Вміст п’ятого елемента лінійної таблиці з іменем Book цілого типу не збігається з п’ятнадцятим елементом цієї ж таблиці, збільшеним утричі.

Вміст сьомого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує дійсного числа К і вміст першого елемента лінійної таблиці з іменем City літерного типу дорівнює Київ.

Завдання на с. 128 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 6)

У вибраному середовищі програмування створіть проект Продаж товару, у якому для введеної кількості проданих одиниць товару, яка фіксується кожну годину за зміну (8 год), знаходять підсумкове значення, яке виводиться в текстове поле.

Завдання на с. 128 підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 6)

У вибраному середовищі програмування створіть проект Конвеєр, за допомогою якого можна знайти сумарне навантаження на його стрічки за умови: на конвеєрі працюють по 5 робітників на трьох лініях, на стрічку надходять фрукти різної ваги, яка задається випадково. Елементи управління доберіть самостійно.

Завдання на с. 128 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно (слайд 6)

У вибраному середовищі програмування створіть проект Підрахунок, у якому знаходять суму додатних і кількість від’ємних елементів лінійної таблиці дійсного типу.

Завдання на с. 128 підручника

IV. Підсумок уроку

Рефлексія (слайд 7)

  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…

V. Домашнє завдання (слайд 8)

  1. Повторити п.16.1-16.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування