Урок 28. Основи веб-дизайну. Огляд сервісів Веб 2.0

Урок 27. Практична робота №10 «Автоматизоване створення веб-сайту»
Вересень 9, 2016
Урок 29. Поняття блогу, різновиди блогів
Вересень 10, 2016

Урок 28 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Основи веб-дизайну. Огляд сервісів Веб 2.0. Веб-спільноти. Вікі технології

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття: редактор веб-сайтів; Веб 2.0; хостинг; пояснити: структуру сайту; особливості сайтів; відмінності між веб-сторінками;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 11 клас рівень стандарту») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Опитування:

  1. Наведіть приклади структури сайту.
  2. Коротко опишіть схеми «Стандартна», «Каскад», «Хмарочос», «Павутина».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Загальні поняття

Веб-сторінки — це електронні документи, а це означає, що по­винні існувати й певні підходи до їх створення, засоби та інстру­менти.

Можна виділити такі варіанти створення веб-сайтів:

Під час вивчення теми ми розглядатимемо саме автоматизоване створення веб-сайту.

Для того щоб сайт став доступним широкому колу відвідувачів, йому необхідно призначити доменне ім’я і розмістити в мережі Ін­тернет. Розміщення сайту на сервері та подальше його адміністру­вання називають хостингом. Наданням такої послуги займаються спеціальні організації. Хостинг буває платним і безкоштовним.

Можливість створювати веб-сторінки та організовувати форуми й чати в автоматизованому режимі (крім власне розміщення сайту)

часто надається на серверах, що забезпечують хостинг. Наприклад, ucoz.ru, mylivepage.com.

Однією з найпростіших форм автоматизованого створення веб-ресурсів є блоги (онлайнові щоденники), які дають змогу публіку­вати та впорядковувати (зазвичай у хронологічному порядку) на веб-сторінках різноманітні записи.

Під час автоматизованого створення веб-сайту неможливо обійтися без уявлень про Веб 2.0.

Сервіси Веб 2.0

Веб 2.0 (Web 2.0) — поняття, яким користуються для позначен­ня ряду технологій та послуг Інтернету. Окрім цього, цим понят­тям описують зміну сприйняття Інтернету користувачами.

Термін було запроваджено 2005 року американським видавцем О’Рейлі (O’Reilly Media) для означення сукупності прогресивних тенденцій у розвитку веб-технологій (на противагу технології Веб 1.0, яка показала свою нежиттєдайність).

Термін «Веб 2.0» сьогодні означає не стільки сукупність певних конкретних технологій, а швидше філософію подання інформації у веб-орієнтованому середовищі та побудову інформаційних відно­шень.

Які риси сервісу Веб 2.0?

  1. Веб 2.0 — це платформа, до якої є вільний доступ, її структура універсальна та спрощена.
  2. Учасники сервісу — співрозробники та співавтори, тобто сто­роння регламентуюча (модераційна) сторона скасовується.
  3. Після поповнення бази даних стають доступними кожному.
  4. Дані організовуються не таксономічно (ієрархія рубрик), а фолксономічно («хмара тегів»). Дані зберігаються не в ката­логах чи бібліотеках, а в АРІ-інтерфейсах.
  5. Сайти не статичні, а динамічні. Представлені не персональни­ми сторінками, а блогами, динамічними сторінками.
  6. Для сприйняття контенту не потребується відвідування сайту, є можливість читати RSS-стрічки.
  7. «Вільна» ліцензія GNU FDL.
  8. Підтримка програмного забезпечення відбувається через відділ технічної підтримки.
  9. Спільний контент створюється кожним учасником.

Веб 2.0 можна також охарактеризувати його складовими компо­нентами, тобто тими новими можливостями й застосуваннями, що надають веб нового забарвлення: веб-сервіси, веб-синдикація, mash-up (змішування), мітки (теги), «розумні (динамічні) помічники».

Приклади Веб 2.0 проектів

  • Вікіпедія — вільна багатомовна енциклопедія.
  • GoogleEarth — google-карти.
  • Flickr — онлайн-фотоальбом.
  • Netvibes — персональний робочий стіл.
  • Digg.com — ресурс новин.
  • UcoZ — веб-хостинг.

Веб хостинг UcoZ

Ucoz — це безкоштовний веб-хостинг із вбудованою системою керування сайтом. Модулі UcoZ можуть використовуватися як у єдиній зв’язці для створення повнофункціонального сайту, так і окремо, наприклад, як блог-платформи, веб-форуми та ін.

Фактично UcoZ — це веб-сервіс, що працює за принципами Веб 2.0 і дозволяє, в першу чергу, створювати сайти різного рівня складності та досить сильно відрізняється від традиційних безко­штовних хостингів.

Під час реєстрування користувачеві надається можливість ви­брати домен для свого проекту. В системі існують також і домени, спеціально розраховані на українську аудиторію — name.ucoz.ua, name.at.ua.

Під час реєстрування кожен користувач отримує 400 Мб диско­вого обсягу. Дисковий обсяг постійно збільшується пропорційно до зростання кількості відвідувачів сайту.

Основні можливості

Користувачу пропонується багато дизайнів на вибір, які мож­на використати для побудови сайту.

Можливість створити власний дизайн (шаблон) або переробити будь-який зі стандартних.

Доступ по FTP.

Безкоштовна технічна підтримка.

WYSIWYG online редактор.

Візуальний конструктор блоків.

Версія сайту для КПК.

Резервне копіювання.

Лайтбокс — рекламний щит.

Загальна авторизація — uID.

Модулі системи

Користувачі — керування списком користувачів сайту.

Форум — створення та керування форумами.

Щоденник (блог) — створення та керування блогом.

Фотоальбоми — створення фотоальбомів.

Гостьова книга — керування гостьовою книгою.

Каталог статей — керування статтями на сайті.

Міні-чат — модуль для маленьких повідомлень, які можуть містити смайлики.

Шаблони — модуль містить дизайни на будь-який смак.

Новини сайту — модуль, що дозволяє користувачеві слідкува­ти за оновленням сайту.

Інтернет-статистика — перегляд статистики відвідувань сайту.

Каталог файлів — каталог файлів, які були додані користува­чами сайту.

Каталог лінків — список веб-адрес, які були додані користува­чами сайту.

Оголошення — створення дошки оголошень.

FAQ — список найчастіших запитань та відповідей на них.

Опитування — опитування різного спрямування.

E-mail форми — організація зворотного зв’язку з адміністра­цією сайту.

Онлайн-ігри — модуль, у якому представлені ігри різних на­прямків — від стратегій до настільних ігор.

Інтернет-магазин — модуль системи, який є оптимальним рі­шенням у галузі електронної торгівлі.

Технологія створення сайту в системі UcoZ

В Інтернет-браузері відкриваємо сторінку www.ucoz.ua. Натис­каємо на кнопці Створити сайт. Потрапляємо на реєстраційну форму користувача, яку заповнюємо, відповідно до запропонова­них запитань.

Наступний крок — натиснути на кнопці Реєстрація.

Після заповнення форми ви отримаєте глобальний профіль у системі uNet, що дасть вам можливість створювати будь-яку кіль­кість сайтів у системі UcoZ.

Якщо всі дані введено правильно, ви переходите до сторінки, яка вимагає підтвердження e-mail адреси (лист для підтвердження вам надіслано на вашу поштову скриньку, яку ви вказали під час реєстрації).

Підтвердивши e-mail адресу, ви переходите до вікна, у якому потрібно ввести секретний реєстраційний код, зображений на кар­тинці поряд.

Наступний крок — заповнення веб-топа користувача. Спочатку ви повинні встановити окремий пароль для веб-топа, який знадобиться для додаткового захисту вашої інформації.

На наступному кроці по­трібно придумати та вписа­ти адресу сайту, вибравши той хостинг, який пропонує UcoZ.

До речі, він налічує 18 імен і містить українські до­мени.

Усе, ваш сайт успішно створено, про що й повідо­мить система.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Працюємо з підручником та комп’ютером

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання № 1-6  на с. 278-279  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/11 клас/Тема 4

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Які технології покладено в основу розробки сервісів Веб. 2.0? у чому полягають ці технології?
  2. Які особливості притаманні сервісам Веб 2.0 за видами діяльності користувачів?
  3. Які існують типи сервісів Веб 2.0 за видами діяльності користувачів?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п 4.5

Завантажити конспект