Урок 28. Поняття про метод. Використання вікон повідомлень

Урок 27. Зміна значення властивостей об’єктів у середовищі програмування. Складання програм, що обробляють події натискання кнопок
Жовтень 21, 2016
Урок 29. Розробка програм засобами середовища програмування
Жовтень 21, 2016

Урок 28 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття про метод. Використання вікон повідомлень

Мета :

  • навчальна: навчити учнів виконувати дії з об’єктами за допомогою методів;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування (слайд 4):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 14: http://testinform.in.ua/category/8-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Як виконувати дії з об’єктами за допомогою методів? (слайд 5-9)

Метод – це фрагмент програмного коду, який вбудований в об’єкт та передбачає виконання деяких дій з ним.

Метод має ім’я й уже містить набір команд, які виконуються, якщо викликати метод для об’єкта. Запис команди для виклику методу складається з імені об’єкта та імені методу, що розділені крапкою:

Ім’я об’єкта.Ім’я методу;

Якщо програма містить кілька форм, то за замовчуванням відображається лише головна форма. Для відображення інших форм проекту використовують метод Show або ShowModal, наприклад:

Form2.ShowModal;

Відмінність цих методів полягає в тому, що перший викликають для відображення форми у звичайному режимі, а другий – у так званому модальному режимі: після відображення  вказаної форми всі інші форми стануть недоступними; щоб перейти до іншої форми, необхідно закрити поточну форму.

Для об’єкта форма найчастіше використовують такі методи:

  • Show – відобразити форму в звичайному режимі;
  • ShowModal – відобразити форму в модальному режимі;
  • Hide – зробити форму невидимою (приховати її);
  • Close – закрити форму.

Деякі методи можна викликати для різних об’єктів, а  інші – лише для об’єктів певного типу. Наприклад, методи Show і Hide можна викликати для форми, напису, кнопки та інших об’єктів, а метод Close – лише для форми.

Якщо у проекті використовують декілька екранних форм, то у програмному коді слід задати команду uses, за допомогою якої підключаються програмні модулі інших форм. Після команди uses подають список імен файлів екранних форм, які будуть підключені. Наприклад, якщо буде використана форма, збережена у файлі Unit2, то у програмному коді вказують:

uses Unit2;

Виклик методів для таких «зовнішніх» програм буде виглядати так:

Ім’я файлу.Ім’я об’єкта.Ім’я методу;

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Довідник із фізики (слайд 10)

Розробіть проект, у якому  головна екранна форма матиме вигляд, як на малюнку 18.8.

Для кожної з кнопок форми налаштуйте опрацювання події натиснення кнопки так, щоб натиснення кнопки Завершити приводило до закриття вікна форми.  А за допомогою кнопок Теплопровідність, Конвекція та Випромінювання – викликалися вікна з поясненням відповідного виду теплообміну так, що доки вікно з поясненням не закрите, до головної екранної форми перейти не можна.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 125-126  підручника

Завдання 2.  Працюємо в парах  (слайд 11)

Розгляньте екранну форму деякого проекту (18.16). Пограйте у гру «Запитання – відповідь»: один учасник ставить запитання, а інший на нього відповідає. Якщо відповідь правильна, або в першого учасника закінчилися запитання, то учасники гри міняються ролями. Виграє той, хто останнім назве правильну відповідь. Можливі запитання:

  1. Яким може бути ім’я вказаного об’єкта?
  2. Як змінити його властивість…?
  3. Яка подія може бути пов’язана із вказаним об’єктом?

Завдання на с. 128  підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно  (слайд 12)

У середовищі Lazarus розробіть проект Анаграми, у якому після натиснення кнопки Розпочати з поданих трьох літер, розміщених у написах, на екрані утворюються можливі слова. Наприклад, із літер Л, І, С потрібно отримати: ЛІС, ІСЛ, СЛІ, СІЛ, ЛСІ, ІЛС.

Завдання на с. 129  підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо  (слайд 13)

  1. Що таке метод та як його викликати для обраного об’єкта?
  2. Як використання методів спрощує роботу з кількома формами в проекті?

Рефлексія (слайд 14)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 15)

Опрацювати параграф підручника п.18 с. 124-125

Завантажити


Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

100 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування