Урок 29. Поняття блогу, різновиди блогів

Урок 28. Основи веб-дизайну. Огляд сервісів Веб 2.0
Вересень 9, 2016
Урок 30. Практична робота №11 «Створення й ведення власного блогу»
Вересень 10, 2016

Урок 29 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття блогу, різновиди блогів

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття: редактор веб-сайтів; Веб 2.0; хостинг; пояснити: структуру сайту; особливості сайтів; відмінності між веб-сторінками;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 11 клас рівень стандарту») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Термінологія

Блог (також блоґ, англ. blog, від web log, «мережний журнал», або «щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — за­писи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блогерами називають людей, які є авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Популярність блого-сфери обумовлена насамперед можливістю використовувати такі недоступні раніше інструменти, як RSS, trackback та ін. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп’ютерна компанія «Pyra Labs» із Сан-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger викупила компанія Google.

Типова анатомія блогу

Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій в обернено­му до хронологічного порядку містяться дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато по­стів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що най­новіший пост знаходиться у верхній частині першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости. Скажімо, всі пости за останній тиждень, друга сторінка тоді присвячена по­стам за тиждень до того, третя сторінка — ще давнішим тощо. Як правило, сторінки блогу також містять посилання на архів блогу, тобто на попередні пости, згруповані по місяцях і роках.

Окрім того, у багатьох системах блогування можливо призна­чати категорії постам. Ці категорії відбивають тематику постів, на­приклад «програмування», «поетика», «сімейні справи» та ін. Тоді відвідувачі блогу, які цікавляться думками блогера щодо програ­мування, можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх наявних постів автора, присвячених цьому предмету.

Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікуван­ня, власне зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами, та просту веб-форму, за допомогою якої вони додають ці коментарі.

Різновиди блогів

Роль та популярність блогів

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко. Фактично створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та надси­лання його на сервер шляхом натисканням кнопки Публікувати (англ. англ. Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо (такі серверні програми назива­ють системами керування змістом — англ. Content Management Systems, або CMS). Тому користуватися блогом не важче, ніж про­стим текстовим редактором. Друга причина — це моментальна до­ступність в Інтернеті опублікованої інформації.

Саме з цих характеристик — мобільності та доступності блогів — випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й про­сто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.

Більшість блогів приватного характеру мають інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фа­ховій діяльності, щодо родинного життя, мистецтва тощо. Тільки деякі з них стають відомими блогерами, нові пости яких можуть отримувати десятки або сотні коментарів.

Демонстраування створення блогу

Блог створюватиметься на сайті blog.i.ua. Можна запропонува­ти учням самостійно вибрати Інтернет-основу для створення блогів.

1. Потрібно знайти кнопку-посилання Створити блог.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Працюємо за комп’ютером

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання № 8-13  на с. 279  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/11 клас/Тема 4

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Що таке блог?
  2. Чим на ваш погляд пояснюється популярність блогів у користувачів?
  3. За значеннями яких властивостей можна класифікувати блоги?
  4. Які ви знаєте сайти призначені для створення догів?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п 4.5

Завантажити конспект