Урок 29. Поняття про глобальну мережу Інтернет

Урок 28. Поняття користувача й сеансу користувача, вхід у локальну мережу
Липень 6, 2016
Урок 30. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси
Липень 7, 2016

Урок 29 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про мережу Інтернет, ознайомити учнів з основними службами Інтернету, всесвітнє павутиння, веб-сайт, веб-сторінка, браузер;
  • розвиваюча:  розвивати здатність до взаємодопомоги, кмітливість, упевненість у власних силах; формувати вміння міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом 
  2. Повідомлення теми і мети уроку 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Що таке обліковий запис користувача?
  2. Хто формую такий запис під час роботи з операційною системою?
  3. Які рівні доступу можна надавати файлам і папкам у мережі?
  4. Як надати спільний доступ до папки для користувача комп’ютера?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 22: http://testinform.in.ua/category/6-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Що називають Всесвітнім павутинням?

Всесвітнє павутиння – це сукупність пов’язаних між собою електронних документів, що містяться на комп’ютерах, розташованих у всьому світі.

Гіперпосилання - фрагмент документа (команда, текст, заголовок, зображення, примітка), що посилається на інший елемент у самому документі або на інший об’єкт, який розміщено на окремому комп’ютері чи в комп’ютерній мережі.

Що таке веб-сторінка та веб-сайт? 

Веб-сторінка – це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.

Таким чином, переглядаючи веб-сторінки, користувач може, використовуючи гіперпосилання, здійснювати навігацію в Інтернеті, тобто переходити від однієї віб-сторінки до іншої.

Веб-сайт – це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.

Які служби існують в Інтернеті?

Найпопулярнішою службою в Інтернеті є Веб, що надає доступ до документів, розміщених у мережі. Крім того, деякі соціальні сервіси також  реалізовані на основі Веб. Соціальні сервіси призначені для роботи та спілкування груп користувачів  Інтернету.

Електронна пошта – це служба Інтернету, що призначена для передавання листів з електронної поштової скриньки відправника до поштової скриньки адресата.

Дуже популярним сервісом сьогодні є інтерактивне спілкування. Користувач, наприклад, може отримувати повідомлення й відразу ж на них реагувати – відповідати, тобто вести розмову в режимі реального часу так, як це буває віч-на-віч. Такий інформаційний обмін називають режимом он-лайн (on-line) – постійно на зв’язку.

Служба інтерактивного спілкування – це програми, що призначені для миттєвого передавання текстових, звукових, відео-повідомлень між користувачами Інтернету.

Чи завжди робота в Інтернеті є безпечною? 

Запам’ятай важливі правила безпечної поведінки в мережі Інтернет.

  • Розповідай батькам про свої захоплення, знайомства, спілкування в мережі Інтернет.
  • Критично оцінюй будь-які відомості в Інтернеті.
  • Не повідомляй своєї адреси, номера телефону або інші персональні дані, включаючи й дані про те, у яку школу ти ходиш або де проводиш свій вільний час.
  • Висловлюй свої думки вільно, обговорюй, коментуй, виявляючи повагу до інших, дотримуючись мережного етикету.
  • Скажи НІ, якщо: тебе примушують до дій, від яких ти відчуваєш дискомфорт, нервуєш; онлайн-приятелі пропонують зустрітись наяву.
  • Уникай шкідливих та небезпечних відомостей, які можуть негативно вплинути на твій морально-психологічний стан, фізичне та психічне здоров’я.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Навігація між веб-документами за допомогою текстових посилань  

Відкрий файл Український правопис.htm із папки Мережа та переглянь запропоновані веб-сторінки, використовуючи гіперпосилання.

Завдання на с. 202-203  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Мережа

Завдання 2.   Навігація між веб-документами за допомогою гіперпосилань у вигляді зображень

Відкрий файл Херсонес Таврійський 7 чудес України.htm та, використовуючи гіперпосилання, переглянь запропоновані веб-сторінки.

Завдання на с. 203  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Мережа

Завдання 3.   Словничок  

Склади схему для пояснення взаємозв’язку основних термінів уроку зі словничка: Всесвітнє павутиння, веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання. Схему можна створити в середовищі текстового процесора, використовуючи рисунки з колекції SmartArt, у середовищі графічного редактора або зобразити на папері.

Завдання на с. 203  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 4.  Працюємо у парах  

По черзі ставте одне одному запитання про послуги Інтернету, на які можна дати відповідь «так» або «ні». Виграє той, хто поставить запитання останнім.

Завдання на с.204  підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо 

  1. Чому Веб називають Всесвітнім павутинням?
  2. Чи подібні веб-сайт, що складається з кількох веб-сторінок, і книга, наприклад, підручник з інформатики? Знайди спільне і відмінне.
  3. Якими послугами Інтернету найчастіше користуються твої батьки?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.28

Завантажити конспект