Урок 29. Розробка програм засобами середовища програмування

Урок 28. Поняття про метод. Використання вікон повідомлень
Жовтень 21, 2016
Урок 30. Практична робота №9 «Створення програми з кнопками та написами»
Жовтень 21, 2016

Урок 29 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Розробка програм засобами середовища програмування

Мета :

  • навчальна: навчити учнів як у середовищах програмування можна використовувати вікна повідомлень;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4):

  1. Як пов’язати подію з кодом і процедури для її опрацювання?
  2. Яке призначення елемента управління кнопка на екранних формах?
  3. Що таке метод та як його викликати для обраного об’єкта?
  4. Як використання методів спрощує роботу з кількома формами в проекті?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Як у середовищах програмування можна використовувати вікна повідомлень? (слайд 5-6)

Для виведення даних в окремому вікні в середовищі програмування Lazarus можна скористатись також командою виклику  вікна MessageDlg, яка має таку структуру:

  • MessageDlg(повідомлення, тип_вікна_повідомлення, [список_кнопок], довідка); де
  • повідомлення – текст, який буде відображено у вікні повідомлення;
  • тип_вікна_повідомлення – визначає зовнішній вигляд вікна;
  • список_кнопок – список даних, поданих через кому, які визначають тип кнопок (не обов’язковий параметр);
  • довідка – номер вікна довідкової системи, яке буде виведено на екран, якщо натиснути клавішу F1. якщо значення цього параметру дорівнює нулю, то використання довідки не передбачено.

Використовують такі вікна повідомлення: mtInformation (інформаційне), mtWarning (попереджувальне), mtError (повідомлення про помилку), mtConfirmation (запит на підтвердження), mtCustom (звичайне).

На вікнах повідомлень можуть бути розміщені кнопки, імена яких подають списком.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Тест з біології (слайд 7)

Розробіть проект Тест, у якому на екранній формі Кровоносна система розміщено напис: Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності, - та дві кнопки: Погоджуюсь, Не погоджуюсь. Якщо натиснута кнопка, що підтверджує істинність твердження, то з’являється вікно, як на малюнку 18.14, а якщо кнопка Не погоджуюсь – як на малюнку 18.15.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 128-129  підручника

Завдання 2.  Досліджуємо  (слайд 8)

Учень 8 класу розробив проект, у якому на екранній формі відображаються два написи. Після натиснення кнопки Обмін вміст написів міняється місцями. Учень придумав два способи опису програмного коду для реалізації цієї події. Визначте такі способи та перевірте їх експериментально.

Завдання на с. 128  підручника

Завдання 3.  Працюємо в парах  (слайд 9)

Який вигляд може мати форма проекту, які елементи управління доцільно застосувати та яким чином створити проект, щоб використати його для навчання учнів молодших класів правил безпечної поведінки в Інтернеті? Обговоріть і розробіть дизайн вікна екранної форми, опишіть сценарій майбутнього проекту. Порадьтесь, які команди можна використати у програмному коді. Розподіліть ролі: керівник розробки проекту та програміст. Створіть запланований проект.

Завдання на с. 129  підручника

Завдання 4.  Працюємо самостійно  (слайд 10)

У середовищі Lazarus розробіть проект Моя Україна, за допомогою якого користувач може отримати відомості про столицю нашої держави та її географічну широту і довготу; державний устрій і дату проголошення незалежності; кількість населення та загальну площу території. Скористайтеся за потреби довідкою з Інтернету. Кількість форм, їх дизайн та об’єкти сплануйте самостійно.

Завдання на с. 129  підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо  (слайд 11)

  1. Для чого використовують вікна повідомлень при складанні програм із графічним інтерфейсом?

Рефлексія (слайд 12)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 13)

Опрацювати параграф підручника п.18 с. 125-129

Завантажити


Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

100 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування