Урок 3. Різновиди комп’ютерів

Урок 2. Інформаційні технології та процеси
Березень 27, 2017
Урок 4. Складові персонального комп’ютера. Практична робота №1
Березень 27, 2017

Урок 3 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Різновиди комп’ютерів

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Чим можна комп’ютер використовувати замість телевізора, мобільного телефону, калькулятора?
  2. Що твої батьки, друзі, знайомі вміють роботи на комп’ютері?
  3. Які комп’ютерні презентації ти створював і в якій програмі?
  4. Що спільного та відмінного між правилами безпечного переходу вулиці й роботи з комп’ютером?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 2 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Якими пристроями користуються для реалізації інформаційних процесів (слайд 6-10)

Стаціонарний персональний комп’ютер — комп’ютер, який встановлений у певному приміщенні та постійно підключений до електромережі.

Для людей, яким, з одного боку, необхідно переміщуватися, а з іншого — опрацьовувати, передавати, зберігати дані в умовах переміщення, створено й інші комп’ютери: портативні, планшетні та кишенькові. В таких комп’ютерах системний блок, монітор та часто інші пристрої об’єднані в один пристрій.

Портативні комп’ютери — це ноутбуки та нетбуки; вони мають всі властивості стаціонарних, але можуть поміститись навіть у портфелі.

Ноутбук (від англ. notebook — блокнот, блокнотний персональний комп’ютер) — портативний персональний комп’ютер, корпус якого згортається у вигляді книжки.

Ноутбуки мають невеликі розміри та вагу, деякий час можуть працювати на акумуляторних батареях.

Нетбук — портативний персональний комп’ютер, основне призначення котрого полягає в забезпеченні доступу до Інтернету.

Нетбуки мають ще менші за ноутбук розміри та вагу, низький рівень споживання електроенергії.

Планшетні комп’ютери — це персональні комп’ютери, які мають сенсорний, тобто чутливий до дотиків, екран. Його використовують для введення даних без застосування клавіатури і миші.

Вводити дані можна за допомогою спеціального пера — стілуса, або пальцем руки.

Кишенькові комп’ютери найменші з усіх інших за розмірами, оскільки можуть поміститись навіть у кишені. Вони також мають сенсорний екран.

Кишенькові комп’ютери, що мають ще й функції мобільного телефону, називають смартфонами, або комунікаторами.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Види персональних комп’ютерів (слайд 11)

У презентації Види комп’ютерів зміни заголовки слайдів відповідно до видів комп’ютерів, зображення яких розміщено на кожному слайді.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 19 підручника

Завдання 2. Субтитри (слайд 12)

До відео про безпечну роботу за комп’ютером створи субтитри та доповни ними презентацію Правила. (Посилання на відео https://www.youtube.com/watch?v=jbV5dGvJWyo#t=44)

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 20 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайди 13)

Обговоріть які з видів сучасних комп’ютерів використовуються в комп’ютерному класі, які ви використовуєте вдома

Завдання на с. 20-21 підручника

Завдання 4. Міркуємо (слайди 14)

Опиши дії, які ти зможеш виконувати на комп’ютері:

а) стаціонарному;

б) планшетному;

в) кишеньковому.

Для цього скористайся допоміжним списком дій:

  • читати книги статті;
  • вводити текст;
  • робити замітки;
  • працювати в мережі Інтернет;
  • орієнтуватися на місцевості
  • дивитися фільми та кліпи;
  • гратися в улюблені ігри;
  • слухати музику.

Завдання на с. 21-22 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 15)

  1. Яких правил слід дотримуватись для безпечної роботи з персональним комп’ютером?
  2. Які персональні комп’ютери використовують твої рідні, знайомі?
  3. Що спільного мають та чим відрізняються стаціонарні та портативні комп’ютери?
  4. Чим корисні мобільні пристрої людям різних професій? Обґрунтуй свою думку.
  5. Наведи приклади з життя, коли тобі доводилося спостерігати за роботою людей, які використовували різні види персональних комп’ютерів у своїй професійній діяльності.

Рефлексія (слайд 16)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

Опрацювати параграф підручника п.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування