Урок 31. Робота з веб-браузером

Урок 30. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси
Липень 7, 2016
Урок 32. Пошук інформації в Інтернеті
Липень 9, 2016

Урок 31 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про авторське право, вміння зберіга¬ти зображення, веб-сторінки та їх фрагменти;
  • розвиваюча:  розвивати здатність до взаємодопомоги, кмітливість, упевненість у власних силах; формувати вміння міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Чому Веб називають Всесвітнім павутинням?
  2. Як здійснюють навігацію між веб-сторінками?
  3. Яких правил безпечної роботи необхідно дотримуватися під час роботи в Інтернеті?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Яка програма забезпечує доступ до ресурсів Інтернету? 

Браузер – це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).

Назва браузер походить від англ. browse – переглядати.

Завантажити браузер, як і іншу програму, можна за допомогою:

  • ярлика програми, розміщеного на Робочому столі;
  • кнопки, винесеної на панель швидкого запуску;
  • вказівки Головного меню.

Браузер Internet Explorer входить до складу операційної системи Windows 7. інші браузери встановлюються на комп’ютер додатково.

Зазвичай при завантаженні браузера відкривається програмне вікно і в його робочому полі відображається домашня сторінка.

Домашня (головна) сторінка сайта – це веб-сторінка, що призначена для початку перегляду сайта.

Як користуватися браузером Internet Explorer? 

Вікно браузера Internet Explorer, крім стандартних елементів програмного вікна, містить рядок адреси, у який можна вводити або вибирати зі списку адресу потрібної веб-сторінки.

Як записується адреса веб-сторінки? 

Найчастіше адреси веб-сторінок пишуться латиницею. В адресах веб-сторінок відображаються певні відомості.

Наприклад, адреса головної сторінки сайта бібліотеки української літератури http:/ukrlib.com.ua. Частина адреси – ukrlib є власним ім’ям сайта, а дві літери ua після крапки вказують на географічне розташування – Україну.

Частина адреси com вказує, що сайт належить деякій комерційній організації. Якщо сайт належить некомерційній організації, його адреса може містити фрагмент org, а в адресі сайта освітньої установи – буде міститися фрагмент edu.

Як використовувати список сайтів ля швидкого доступу? 

Закладка – гіперпосилання для швидкого доступу до веб-сторінок сайта зі списку обраних сайтів.

Для збереження закладок в Internet Explorer використовується папка Уподобання.

Для завантаження веб-сторінок у браузері Internet Explorer, посилання на яку було збережено в папці Уподобання, варто зі списку посилань цієї папки вибрати потрібне.

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Перегляд веб-сторінок у браузері  
У браузері Internet Explorer відкрий веб-сторінку за заданою адресою та ознайомся зі змістом сайта Інформаційні технології в Україні: історії та особистості (коротко ІЕ в Україні).

Завдання на с. 210-211  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2.   Навігація між веб-документами за допомогою гіперпосилань у вигляді зображень 

Ознайомся з інструментами браузера Google Chrome.

Завдання на с. 212  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 3.   Створення закладки в браузері Google Chrome  

Створи закладку на сторінку, що міститься за адресою http:/ua.uacomputing.com/.

Завдання на с. 212-213  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 4.   Порівняння роботи в різних браузерах 

За інструкцією, що міститься у презентації, виконай завдання для роботи з браузером Google Chrome. Виконай те саме завдання, використовуючи браузер Internet Explorer. Порівняй результати.

Завдання на с. 213-214  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 5.  Працюємо у парах 

Порівняйте вікно браузера і вікно текстового процесора за такими ознаками: кількість інструментів, режими перегляду, вигляд. Результати подайте у вигляді діаграми Венна.

Завдання на с.214  підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо 

  1. Наведи приклади різних браузерів.
  2. Які інструменти містить вікно будь-якого браузера?
  3. Які дії необхідно виконати, щоб відобразити вміст певної веб-сторінки на екрані монітора?
  4. Навіщо створюють закладки на певні веб-сторінки?

Рефлексія 

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.29

Завантажити конспект