Урок 32. Пошук інформації в Інтернеті

Урок 31. Робота з веб-браузером
Липень 9, 2016
Урок 33. Практична робота №9 Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою
Липень 9, 2016

Урок 32 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті

Мета :

  • навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мере¬жі Інтернет, створювати список сайтів для швидкого доступу;
  • розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам'ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати і аналізу¬вати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Як створити тематичні групи закладок у браузері?
  2. Чому при перегляді першої сторінки в щойно відкритому браузері кнопки Вперед і Назад недоступні?
  3. Який вигляд має адреса веб-сторінки?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 24: http://testinform.in.ua/category/6-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Як здійснювати простий пошук в Інтернеті за допомогою браузера? 

Пошук в Інтернеті здійснюється аналогічно до того, як на комп’ютері шукають об’єкти файлової системи, - для цього використовують рядок пошуку. У рядок пошуку вводять ключові слова.

Ключові слова – слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.

Як використовувати пошукові системи? 

Пошукові системи – це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.

Спільним для головних сторінок різних пошукових систем є наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури має вводити ключові слова, і кнопки Шукати (Пошук, Знайти тощо).

Яким відомостям, що подані на сайті можна довіряти? 

Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в надійності поданих матеріалів.

Авторитетність джерел та авторів. Зверни увагу на те, яка організація або особа створила цей сайт, яка мета його створення, для кого було створено.

Точність даних і фактів. З’ясуй ,з яких джерел автор сайта отримує відомості. Зверни увагу на наявність або відсутність списку першоджерел і посилань на інші сайти.

Об’єктивність поданих даних. Більшу довіру викликають неупереджені сайти. Зазвичай автори таких сайтів відтворюють різні погляди на одне й те саме питання або взагалі утримуються від висновків і коментарів, подаючи лише факти.

Актуальність даних. Зверни увагу на те, як часто оновлюються матеріали на сайті. Саме за цим показником визначається їх актуальність.

IV.  Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Пошук в Інтернеті 

Знайди відомості про визначні місця Ужгорода.

Завдання на с. 220  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 2.   Створення маршруту 

Визнач відстань між містами України. Проклади маршрут автомобільної подорожі між ними.

Завдання на с. 220-221  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 3.   Пошукові системи 

Досліди, які об’єкти можна шукати за допомогою пошукових систем Google та Yandex. Визнач спільне і відмінне. За результатами побудуй діаграму Венна.

Завдання на с. 222  підручника

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання 4.  Працюємо у парах  

Знайдіть в Інтернеті відповіді на такі запитання:

  1. Яка висота Кельнського собору?
  2. Скільки гетьманів було в Україні? Хто вони?
  3. У якому році народився І.Я Франко?
  4. Скільки президентів було в США?
  5. Де похований Наполеон Бонапарт?
  6. У якому році народився В. Стус?
  7. Де було встановлено перший пам’ятник Лесі Українки?

Обговоріть з іншою парою, який спосіб пошуку був вами використаний та чому.

Завдання на с.222  підручника

V.  Підсумок уроку

Обговорюємо 

  1. Які засоби для організації простого пошуку використовуються у браузерах?
  2. Що таке пошукові системи?
  3. Які пошукові системи використовують твої знайомі, батьки?
  4. Які об’єкти можна шукати за допомогою пошукових систем?
  5. Чи завжди можна довіряти відомостям, що подані на сайті?

Рефлексія 

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання 

Опрацювати параграф підручника п.30

Завантажити конспект