Урок 4. Дані, пристрої, що використовуються для роботи з даними

Урок 3. Інформаційні процеси та пристрої для їх підтримки
Червень 2, 2016
Урок 5. Складові комп’ютера, їх призначення
Червень 2, 2016

Урок 4 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Дані, пристрої для роботи з даними

Мета :

  • навчальна:  осформувати поняття про дані, пристрої для роботи з даними;
  • розвиваюча:  активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення:

  1. Які інформаційні процеси ти спостерігаєш удома, у школі, у природі? Наведи приклади.
  2. Як людина може отримувати повідомлення? Наведи приклади.
  3. Чому людина не завжди може отримати повідомлення про деякі предмети та явища своїми органами чуття?
  4. Обґрунтуй, чому люди зберігають повідомлення. Що для збереження повідомлень використовувала стародавня людина, а що — сучасна?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 3:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Дані

Повідомлення, які несуть інформацію про навколишній світ, людина може запам’ятати або зберегти на певному носії. При цьому зберігається не сам предмет або явище, а дані про нього. Розрізняють числові, текстові, графічні, звукові та відеодані

Дані — це сукупність відомостей, які зафіксовані на деякому носії для збереження, передавання та опрацювання.

Числові дані

Для роботи із даними людина використовує різні пристрої.

Для опрацювання числових даних, здійснення складних розрахунків людина може застосувати калькулятор

Текстові дані

Щоб прийняти чи надіслати текстові дані великого обсягу або графічні дані, використовують факс — пристрій, який під’єднаний до телефонної лінії та може друкувати або виконувати функцію телефону

Звукові дані

Для збереження звукових даних застосовують диктофон та магнітофон. Записані на спеціальний носій дані можна багаторазово відтворювати та навіть змінювати (монтувати). Для відтворення звукових даних застосовують також плеєр..

Відеодані

Зазвичай графічні та відеодані збирають за допомогою фото- або відеокамери. Сучасні пристрої фото- та відеозйомки дають змогу також зберігати і переглядати записані дані.

Дані про місцезнаходження

Відшукати адресу — вулицю та будинок, або навіть і людину, сьогодні можна за допомогою навігаторів

Універсальний пристрій

Універсальним пристроєм для роботи з даними є комп’ютер. За допомогою пристроїв, які входять до його складу, можна шукати та опрацьовувати дані різного типу — числові, графічні, текстові, звукові тощо

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

По черзі формулюйте призначення певного пристрою для роботи зданими. Товаришеві потрібно відгадати його назву.

Наприклад: «Назви пристрій, що використовується для записування голосу»

Завдання 2. Міркуємо

а) У таблиці подано предмети та засоби для реєстрації даних. Обміркуй, які дані можна записувати до третього стовпчика таблиці. Як прикладом, скористайся першим рядком таблиці.

Завдання на с. 33 підручника

б) П’ятикласниці Марійка, Олеся й Ніна йдуть у магазин обирати подарунки для своїх подруг. Для цього у них є такі дані:

Чи зможе кожна з дівчат обрати футболку, яка найбільше підійде для її подруги? Відповідь обґрунтуй.

Завдання на с. 33 підручника

в) Для облаштування кімнати для обіду на дачі, яку придбала ваша родина, ви з батьком вирішили замовити меблі. Дай назву кожному стовпчику таблиці замовлення.

Яку інформацію для планування сімейного бюджету ви можете отримати після опрацювання даних заповненої таблиці?

Завдання на с. 34 підручника

Завдання 3. Головоломки

Для проекту «Клумба своїми руками» Славко, Петрик, Родіон та Гнат збирали дані. Хтось у звіті витер клітинки першого стовпчика таблиці, але залишив, чим саме займалися хлопці та що не виконували.

Відомо, що Гнат не збирав для проекту ні текстові, ні графічні дані, Петрик не працював з числовими даними, Славко не працював з текстовими даними, а Родіон збирав дані за допомогою електронного пристрою. Скажіть, що робив у проекті кожен хлопчик.

Завдання на с. 34 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Як людина фіксує отримані дані? Наведи приклади.
  2. Для чого людина використовує різні пристрої під час роботи з даними? Наведи приклади.
  3. Якими пристроями для роботи з даними користуються члени твоєї родини? Наведи приклади.
  4. Які дані про себе ти можеш повідомити класному керівникові, шкільній медсестрі, своїм однокласникам? Яким способом можна їх подати? Наведи приклади.
  5. Коли дані стають інформацією? Від чого це залежить? Наведи приклади.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.4

Завантажити конспект