Урок 4. Складові персонального комп’ютера. Практична робота №1

Урок 3. Різновиди комп’ютерів
Березень 27, 2017
Урок 5. Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики)
Березень 27, 2017

Урок 4 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Складові персонального комп’ютера

Мета :

  • навчальна: розглянути будову комп’ютера, його складові частини та їх взаємодію, пристрої введення-виведення даних, їх призначення та характеристики;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Які пристрої потрібні для збирання власного комп’ютера?
  2. Для здійснення яких інформаційних процесів ти використовуєш комп’ютер?
  3. Чи можна працювати з комп’ютером без миші, клавіатури, принтера?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 3 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Якими є складові комп’ютера (слайд 6-7)

До складу комп’ютера входять пристрої, які можна об’єднати в групи: пристрої введення, виведення, зберігання та опрацювання даних.

Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу

Які пристрої використовують для введення та виведення даних (слайд 8-9)

Пристрої введення призначені для введення даних. До них відносять клавіатуру, мишу, джойстик, сканер, мікрофон, веб-камеру

Для виведення даних призначені пристрої виведення: монітор, принтер, колонки, навушники.

Пристрої виведення даних автоматизують інформаційний процес отримання даних людиною.

Які пристрої розміщуються в системному блоці (слайд 10-11)

У системному блоці містяться пристрої опрацювання та зберігання даних, які автоматизують відповідні інформаційні процеси.

Одним із пристроїв зберігання, який «приховано» в системному блоці, є жорсткий магнітний диск (або вінчестер).

Процесор – мікросхема, яка розміщується всередині системного блока і призначена для виконання функцій управління пристроями та опрацювання даних.

IV. Формування практичних умінь і навичок

(На розсуд вчителя одне або декілька з поданих нижче завдань використати як завдання для Практичної роботи№1)

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Групування пристроїв (слайд 12)

Розмістити запропоновані у вправі за адресою http://LearningApps.org/view2434822 зображення пристроїв у три групи. Перевір розв’язок, натиснувши у правому нижньому куті вікна браузера кнопку.

Завдання на с. 26 підручника

Завдання 2. Складові персонального комп’ютера (слайд 13)

Постав у відповідність складову персонального комп’ютера та її призначення. Виконай вправу, запропоновану за посиланням http://LearningApps.org/view2434860

Завдання на с. 26 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайди 14)

Обговоріть, які інформаційні процеси можна реалізувати за допомогою комп’ютера. Які складові та пристрої для цього використовуються?

Завдання на с. 27 підручника

Завдання 4. Міркуємо (слайди 15)

Продовжи ланцюжок термінів у кожній групі та дай цій групі назву:

а) сканер, клавіатура, миша…;

б) принтер, монітор…;

в) флеш-накопичувач…

Завдання на с. 28 підручника

Завдання 5. Міркуємо (слайди 15)

В анаграмах зашифровані назви пристроїв. Віднови слова. Утвори з цих слів групи. Скільки груп можна утворити? Як групи можна назвати?

шима, німотор, ерпринт, стикджой, лонкоки,

вілакатура, каснєр, нофоркім.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 16)

  1. Перелічи основні групи пристроїв, що входять до складу комп’ютера.
  2. Назви комплект основних пристроїв, з яких складається персональний комп’ютер.
  3. Які пристрої комп’ютера, призначені для введення даних, тобі відомі?
  4. Для чого використовують мишу та клавіатуру?
  5. Які пристрої виведення ти знаєш?
  6. Чим відрізняються пристрої виведення та введення?
  7. Як називається складова комп’ютера, що містить пристрої для опрацювання і збереження даних?

Рефлексія (слайд 17)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 18)

Опрацювати параграф підручника п.4

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування