Урок 41. Складання та виконання алгоритмів з елементом управління «список, що розкривається»

Урок 40. Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини
Грудень 4, 2016
Урок 42. Алгоритми з повтореннями мовою програмування
Грудень 4, 2016

Урок 41

Тема: Складання та виконання алгоритмів з елементом управління «список, що розкривається»

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з елементом управління «список, що розкривається»;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4):

  1. Які елементи управління можна використати на формі для передавання у програму логічних значень?
  2. У чому різниця між елементами управління прапорець і перемикач та для чого застосовують групи цих елементів?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Для чого на формі використовують елемент управління список, що розкривається? (слайд 5-6)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 7)

Обговоріть, чи можна реалізувати проект Картка учасника змагань у середовищі Lazarus. Визначте, що доцільніше використовувати при розробці екранної форми – відповідні елементи управління чи їх групи? Розробіть проект, розподіливши ролі: один створює об’єкти екранної форми, а інший – пише програмний код опрацювання подій.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 168 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 8)

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Веселка, у якому після вибору кольору веселки та натиснення кнопки Показати, відкривається допоміжна екранна форма, колір якої відповідає обраному на головній формі.

Завдання на с. 168 підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 9)

За допомогою умовного оператора мовою програмування Free Pascal запишіть фрагмент програмного коду для:

  • надання змінній t значення True, якщо введені координати х та у належать першій або третій координатній чверті;
  • знаходження значення виразів max2x, y-min2(x,y) , де max – більше та min – менше з двох чисел х та у.

Завдання на с. 169 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 10)

  1. До яких елементів управління належить список: тих, що передають у програму текстові значення чи логічних?

Рефлексія (слайд 11)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 12)

Опрацювати параграф підручника п.24 с. 166-169

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування