Урок 42. Алгоритми з повтореннями мовою програмування

Урок 41. Складання та виконання алгоритмів з елементом управління «список, що розкривається»
Грудень 4, 2016
Урок 43. Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником у середовищі програмування
Грудень 5, 2016

Урок 42 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Алгоритми з повтореннями мовою програмування

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з описом мовами програмування циклу з передумовою;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4):

  1. З якою метою в алгоритмах використовують структуру повторення?
  2. Подання алгоритмічної структури повторення графічним способом.
  3. Опис алгоритмів із визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч.
  4. Опис алгоритмів повторення з умовою в середовищі Скретч.
  5. Що таке вкладені повторення?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як мовами програмування описують цикл із передумовою? (слайд 5-7)

Ви знаєте, що алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. У циклічних алгоритмах використовують алгоритмічну структуру повторення. У мовах програмування для опису структури повторення використовують оператори циклу.

У мовах програмування Free Pascal та Python цикл із передумовою описується оператором while

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо в парах (слайд 8)

Обговоріть, чи можна реалізувати проект Урожай, розроблений мовою програмування Python від аналогічного, розробленого мовою програмування Free Pascal. Реалізуйте такий проект у середовищі Lazarus.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 177 підручника

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 9)

Обговоріть, як скласти схему для узагальнення опису циклів із повторенням мовами програмування Free Pascal та Python. Побудуйте таку схему засобами текстового процесора для обраної мови програмування. Порівняйте побудовані схеми зі схемами, виконаними іншою парою учнів.

Завдання на с. 177 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 10)

  1. Які оператори для опису алгоритмічної структури повторення використовують у програмах мовою програмування Free Pascal?
  2. Чим відрізняються оператори для опису алгоритмічної структури повторення в мові програмування Python від подібних операторів циклу в мові програмування Free Pascal?
  3. Як в операторах циклу в мовах програмування Free Pascal та Python організовують виконання декількох команд у тілі циклу?

Рефлексія (слайд 11)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 12)

Опрацювати параграф підручника п.25 с. 170-172

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування