Урок 5. Складові комп’ютера, їх призначення

Урок 4. Дані, пристрої, що використовуються для роботи з даними
Червень 2, 2016
Урок 6. Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори)
Червень 2, 2016

Урок 5 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Складові комп’ютера

Мета :

  • навчальна:  орозглянути будову комп’ютера, його складові частини та їх взаємодію, пристрої введення-виведення даних, їх призначення та характеристики;
  • розвиваюча:  активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 3:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Історія розвитку обчислювальної техніки

Люди здавна створювали різні пристрої для полегшення своєї праці, покращення життя. Довгий час багато вчених намагались винайти пристрої, які могли б виконувати обчислення та робили це швидше за людину. Із розвитком торгівлі кількість обчислень у житті людини збільшувалась

Тоді і виник термін комп’ютер:  від лат. computo — лічу, обчислюю.

Комп’ютер — це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу.

У 70-х роках минулого століття виникла нова назва комп’ютера — персональний

Складові комп’ютера

До складу комп’ютера входять пристрої, які можна об’єднати в групи: пристрої введення, виведення, зберігання та опрацювання даних.

Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу

Пристрої введення

Пристрої введення призначені для введення даних. До них відносять клавіатуру, мишу, джойстик, сканер, мікрофон, веб-камеру

Пристрої виведення 

Для виведення даних призначені пристрої виведення: монітор, принтер, колонки, навушники.

Пристрої виведення даних автоматизують інформаційний процес отримання даних людиною.

Пристрої опрацювання та зберігання даних

У системному блоці містяться пристрої опрацювання та зберігання даних, які автоматизують відповідні інформаційні процеси.

Одним із пристроїв зберігання, який «приховано» в системному блоці, є жорсткий магнітний диск (або вінчестер).

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

По черзі формулюйте одне одному опис складових комп’ютера, не проговорюючи їх назви. Свої фрази формулюйте так, щоб інший міг відгадати та показати відповідний пристрій у кабінеті інформатики. Переможцем стане той, хто назве останній пристрій

Завдання 2. Міркуємо

а) Об’єднай пристрої у дві групи. За якою ознакою ти об’єднав їх? Чи є серед пристроїв такі, що не під’єднують  до комп’ютера?

Завдання на с. 45 підручника

б) Кожен із роботів може переміщуватися в усіх напрямках, але починає рухатися вправо у своєму рядку таблиці і збирає лише пристрої одного виду. Визнач, який з роботів збирає вінчестери, який — компакт-диски, а який — флеш-пам’ять. Скільки носіїв зібрав кожен робот?

Завдання на с. 46 підручника

Завдання 3. Головоломки

а) Петрусь та Миколка мають вдома персональні комп’ютери. Петрусь на своєму комп’ютері працює з текстами, може їх роздруковувати та зберігати, але не може слухати музику. Миколка на комп’ютері переглядає відео, мультфільми. Але він не має пристрою для того, щоб текст, збережений на своєму комп’ютері, надрукувати на папері. Скористайся схемою та запиши в зошит, які складові комп’ютера в Петруся, а які — в Миколки?

Завдання на с. 46 підручника

б) В анаграмах зашифровані назви пристроїв. Віднови слова. Утвори з цих слів групи. Скільки груп можна утворити? Як групи можна назвати?

шима, німотор, ерпринт, стикджой, лонкоки,

вілакатура, каснєр, нофоркім.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Для чого люди створили комп’ютер?
  2. Який комп’ютер називають персональним? Чому?
  3. Перелічи основні групи пристроїв, що входять до складу комп’ютера.
  4. Назви комплект основних пристроїв, з яких складається персональний комп’ютер.
  5. Які пристрої комп’ютера, призначені для введення даних, тобі відомі?
  6. Для чого використовують мишу та клавіатуру?
  7. Які пристрої виведення ти знаєш?
  8. Чим відрізняються пристрої виведення та введення?
  9. Як називається складова комп’ютера, що містить пристрої для опрацювання і збереження даних?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.5

Завантажити конспект