Урок 52. Призначення й використання математичних і статистичних, функцій табличного процесора

Урок 51. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок
Грудень 6, 2016
Урок 53. Призначення й використання логічних функцій табличного процесора. Умовне форматування
Грудень 7, 2016

Урок 52 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Призначення й використання математичних і статистичних, функцій табличного процесора

Мета :

  • навчальна: ознайомити з математичними та статистичні функції найчастіше використовуються в табличному процесорі;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4):

  1. Як змінювати форматування таблиці?
  2. Як виконувати обчислення з числовими даними таблиці?
  3. Як здійснювати обчислення за допомогою вбудованих функцій?
  4. Що відбувається при копіюванні формул?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Як додати до формули вбудовану функцію? (слайд 5-7)

У табличному процесорі Microsoft Excel 2010 знайти та додати до формули функцію можна за допомогою інструментів із групи Бібліотека функцій на вкладці Формули.

У табличному процесорі ліворуч від рядка формул розташований інструмент Вставити функцію, за допомогою якого відкривається вікно Вставлення функції.

Після завершення введення аргументів буде відображено значення функції, а в області Значення – результат обчислення формули.

Які математичні та статистичні функції найчастіше використовуються? (слайд 8-9)

Найчастіше вживані функції, які можна додати до формули за допомогою засобу Автосума, можна знайти у категоріях Математичні або Статистичні.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Створення формул з використанням функції для обчислення (слайд 10)

Завдання. Учням 8 та 9 класів запропонували обрати один із гуртків: легкої атлетики, музики та шахів. Серед 250 учнів 56 хлопців та 42 дівчини обрали легку атлетику, 58 хлопців та 37 дівчат – музику, 16 хлопців обрали шахи. В електронній таблиці Гуртки, що збережена в папці Електронні таблиці, створіть формули для обчислення кількості дівчат, що обрали шахи, та загальної кількості учнів, що обрали кожний гурток.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 198-199 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/8 клас/Табличний процесор

Завдання 2. Використання математичних функцій у формулах (слайд 11)

Для прямокутного трикутника АВС обчисліть довжину гіпотенузи та другого катета за заданими значеннями катета і протилежного до нього кута.

Завдання на с. 200 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/8 клас/Табличний процесор

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 12)

  1. З яких компонентів складається функція при роботі в середовищі електронних таблиць?
  2. Які існують способи вставлення функцій до формули?
  3. Що може бути аргументом функції?
  4. Скільки аргументів може містити функція? Від чого залежить їх кількість?
  5. Наведіть приклади задач зі шкільних дисциплін, для розв’язуванння яких можна використати функції з категорії Математичні або Статистичні в середовищі табличного процесора.

Рефлексія (слайд 13)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 14)

Опрацювати параграф підручника п.29 с. 197-200

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

120 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування