Урок 59. Проміжні підсумки

Урок 58. Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри
Грудень 8, 2016
Урок 60. Практична робота №16 «Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри»
Грудень 8, 2016

Урок 59 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Проміжні підсумки

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати проміжні підсумки та як ними користуватися;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.) 8 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування (слайд 4):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 24 http://testinform.in.ua/category/8-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Що таке проміжні підсумки та як ними користуватися? (слайд 5-10)

У Microsoft Excel 2010 щоб використати засіб додавання проміжних підсумків необхідно:

  1. На вкладці Дані в групі Структура обрати інструмент Проміжні підсумки.
  2. У вікні Проміжні підсумки зі списку При кожній зміні в обрати поле, за яким відбувалося впорядкування й утворені групи записів з однаковими значеннями.
  3. У списку Використовувати функцію обрати функцію, що повинна використовуватися при обчисленні проміжних підсумків: сума, кількість, середнє значення, максимум, мінімум та ін.
  4. У полі Додати підсумки до вказати поля, за якими мають обчислюватися проміжні підсумки.
  5. За потреби вимкнути прапорець Підсумки під даними, щоб відобразити рядки з підсумками над відповідними даними.
  6. Якщо окремі групи записів мають бути розташовані та виведені до друку на різних сторінках, - встановити прапорець параметра Кінець сторінки між групами.
  7. Закрити вікно, натиснувши кнопку ОК.

Після додавання проміжних підсумків ліворуч від таблиці з’являється структура, за допомогою якої можна приховати або відобразити рядки з даними для окремих проміжних підсумків.

Для приховування або відображення рядків з даними можна скористатися позначками «-» та «+» для різних рівнів кожної з груп даних. Приховати або відобразити проміжні підсумки певного рівня можна також за допомогою кнопок із номерами «1, 2, 3» у верхній частині такої структури:

  • 1 – виведення лише загальних підсумків;
  • 2 – виведення загальних і проміжних підсумків;
  • 3 і нижче – виведення повного списку.

Для видалення підсумків, а разом із ними і структури, потрібно відкрити діалогове вікно Проміжні підсумки та натиснути кнопку Видалити все.

Щоб замінити поточні підсумки новими, одержуваними за іншою формулою чи для інших полів, слід задати в цьому вікні потрібні параметри та встановити прапорець Замінити поточні підсумки.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Створення проміжних підсумків (слайд 11)

У таблиці Землетруси, що зберігається в папці Електронні таблиці, додайте проміжні підсумки, що відображають загальну кількість жертв потужних землетрусів у кожній країні.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 231 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/8 клас/Табличний процесор

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 12)

У яких випадках при створенні проміжних підсумків є доцільним, щоб прапорець Замінити поточні підсумки був увімкненим, а коли його доцільно вимкнути? Наведіть приклади. Обговоріть у парах.

Завдання на с. 232 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 12)

Створіть алгоритм для друкування трьох копій електронної таблиці, подайте його графічно.

Завдання на с. 232 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 13)

Відкрийте файл Розклад потягів, що зберігається в папці Електронні таблиці.

а) Упорядкуйте дані послідовно за напрямом, наявністю квитків, вартістю, часом відправлення.

б) За допомогою засобу Автофільтр знайдіть відомості про потяги:

  • на які є квитки та які відправляються щодня;
  • які відправляються до Запоріжжя та на які є квитки;
  • які відправляються до Львова найпізніше;
  • які відправляються до Варшави з найдешевшим тарифом.

в) Створіть діапазон з умовами та застосуйте розширений фільтр для пошуку відомостей про потяги, які відправляються щодня або час відправлення яких – пізніше ніж 0 17:30

Завдання на с. 232 підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/8 клас/Табличний процесор

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 14)

  1. У яких випадках доцільно додавати до таблиці проміжні підсумки?
  2. Яку дію необхідно виконати з таблицею, перш ніж обирати інструмент Проміжні підсумки?
  3. Як відобразити в таблиці лише підсумкові записи?
  4. Які дії треба виконати, щоб створити вкладені підсумкові записи для груп двох полів?

Рефлексія (слайд 15)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 16)

Опрацювати параграф підручника п.33 с. 229-233

Завантажити


Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
8 клас для супроводу уроків  

за ціною:

100 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування