Урок 6. Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму

Інформатика 5 клас
Червень 21, 2016
Урок 7. Практична робота №2 «Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів»
Червень 22, 2016

Урок 6 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з правилами складання та виконання алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі;
  • розвиваюча:  розвивати алгоритмічне і логічне мислення; формувати вміння складати алгоритми; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення:

  1. Як управляти виконанням програми в середовищі Скретч?
  2. Які об’єкти можна використовувати в проекті, створеному в середовищі Скретч?
  3. У яку групу об’єднано команди, з яких можна скласти програму відтворення музичного уривку в середовищі Скретч?
  4. Які дії слід виконати, щоб виконавець змінював свій вигляд під час виконання програми в середовищі Скретч?

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 4: http://testinform.in.ua/category/6-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Які є способи створення проекту в середовищі Скретч?

У середовищі виконання алгоритмів Скретч можна створювати програми для різних виконавців. Для цього існую два способи: зміна готового проекту або створення нового.

Перший спосіб передбачає зміну зображення виконавця чи фону сцени і програми в уже створеному проекті. Для цього слід обрати вказівку Відкрити в меню Файл.

При створенні нового проекту обирають вказівку Новий.

Як змінити програму в середовищі Скретч?

Зміна створеної програми передбачає зміну команд, порядку їх запису в програмі або значень параметрів команд.

Наприклад, якщо в даній команді клацнути на параметрі 15, увести з клавіатури 30, то після запуску команди на виконання виконавець повернеться за годинниковою стрілкою на 30 градусів замість 15.

Щоб використати нову команду, її переміщують із набору команд в область побудови алгоритму – на вкладку Скрипти перетягуванням миші.

Команду у вкладці Скрипти можна дублювати, видаляти та отримати про неї довідку, обравши відповідні вказівки із контекстного меню.

Як створити новий проект в середовищі Скретч? 

Розробка нової програми виконується за таким планом:

  1. створити файл для нового проекту за допомогою команди Новий із меню Файл;
  2. задати виконавців;
  3. спланувати події, що відбуватимуться на сцені;
  4. дібрати команди, які відповідатимуть запланованим діям;
  5. перемістити обрані команди з контейнерів груп команд у вікно складання програми;
  6. задати значення параметрів команд;
  7. упорядкувати і об’єднати команди в одну групу;
  8. запустити проект на виконання, перевірити правильність отриманого результату;
  9. за потреби внести зміни до програми.

Як додати виконавця в середовищі Скретч? 

Додати чи змінити виконавця можна за допомогою кнопок, розташованих над вікном сцени:

  • зробити копію виконавця;
  • видалити виконавця;
  • збільшити розміри зображення;
  • зменшити розміри зображення.

Додати нового виконавця можна обравши кнопку Додати на вкладці Образи.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Редагуємо проект Діалог

Склади програму, за якою на сцені відбуватимуться такі події (мал. 30). Для цього потрібно змінити виконавців, значення параметрів команд і додати команди у проекті Діалог, що міститься в папці Навчальні проекти, та зберегти проект з новим ім’ям.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с.42-44  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Алгоритми і виконавці/Навчальні проекти

Завдання 2.  Акваріум

У папці Навчальні проекти папки Зразки збережено проект Рибки. У ньому виконавець Велика рибка самотньо рухається вздовж акваріума і повертається назад. Додай до проекту нового виконавця – Малу рибку, що також виконує такі самі рухи, але у швидкому темпі.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання на с.44-45  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Алгоритми і виконавці/Навчальні проекти

Завдання 3.  Автодром

Намалюй на сцені розмітку для руху виконавця Автомобіля та склади програму руху Автомобіля за нею.

Завдання на с.45-46  підручника

Завдання 4.  Зміна ефекту

У проекті Рибки виконавці змінювали ефект відображення, а саме – колір. Пофантазуй, як зміниться вигляд виконавця, якщо змінити значення параметра команди Змінити ефект. Перевір свої здогадки в середовищі Скретч.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Завдання на с.48  підручника

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/6 клас/Алгоритми і виконавці/Навчальні проекти

Завдання 5.  Працюємо у парах

По черзі ставте одне одному запитання щодо створення проектів у середовищі Скретч. Речення розпочинайте зі слів: як, навіщо, що відбуватиметься, що слід натиснути, яка вказівка.

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Якими способами можна складати в навчальному середовищі Скретч? У чому їх відмінність?
  2. Назви способи, якими в середовищі Скретч можна додати нового виконавця програми. У чому їх відмінність?
  3. У бібліотеці навчальних проектів з виконавцями, яких ти хотів би використати у своєму проекті. Але твої виконавці виконуватимуть зовсім іншу програму. За яким планом ти створюватимеш свій проект?
  4. У бібліотеці навчальних проектів є проект, програму якого ти можеш використати як шаблон. За яким планом ти створюватимеш свій проект?
  5. Як створити власний проект, якщо у бібліотеці навчальних проектів немає схожого проекту?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.6

Завантажити конспект