Урок 6. Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори)

Урок 5. Складові комп’ютера, їх призначення
Червень 2, 2016
Урок 7. Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером
Червень 2, 2016

Урок 6 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Види сучасних персональних комп’ютерів

Мета :

  • навчальна:  оознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 6:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Види комп’ютерів

Стаціонарний персональний комп’ютер — комп’ютер, який встановлений у певному приміщенні та постійно підключений до електромережі.

Для людей, яким, з одного боку, необхідно переміщуватися, а з іншого — опрацьовувати, передавати, зберігати дані в умовах переміщення, створено й інші комп’ютери: портативні, планшетні та кишенькові. В таких комп’ютерах системний блок, монітор та часто інші пристрої об’єднані в один пристрій.

Портативні комп’ютери — це ноутбуки та нетбуки; вони мають всі властивості стаціонарних, але можуть поміститись навіть у портфелі.

Ноутбук 

Ноутбук (від англ. notebook — блокнот, блокнотний персональний комп’ютер) — портативний персональний комп’ютер, корпус якого згортається у вигляді книжки.

Ноутбуки мають невеликі розміри та вагу, деякий час можуть працювати на акумуляторних батареях.

Пристрої введення

Нетбук — портативний персональний комп’ютер, основне призначення котрого полягає в забезпеченні доступу до Інтернету.

Нетбуки мають ще менші за ноутбук розміри та вагу, низький рівень споживання електроенергії.

Планшетні комп’ютери

Планшетні комп’ютери — це персональні комп’ютери, які мають сенсорний, тобто чутливий до дотиків, екран. Його використовують для введення даних без застосування клавіатури і миші.

Вводити дані можна за допомогою спеціального пера — стілуса, або пальцем руки.

Кишенькові комп’ютери

Кишенькові комп’ютери найменші з усіх інших за розмірами, оскільки можуть поміститись навіть у кишені. Вони також мають сенсорний екран.

Кишенькові комп’ютери, що мають ще й функції мобільного телефону, називають смартфонами, або комунікаторами.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть які з видів сучасних комп’ютерів використовуються в комп’ютерному класі, які ви використовуєте вдома

Завдання 2. Міркуємо

а) Опиши дії, які ти зможеш виконувати на комп’ютері:

  • стаціонарному;
  • планшетному;
  • кишеньковому.

Для цього скористайся допоміжним списком дій:

  • читати книги, статті;
  • вводити текст;
  • робити нотатки;
  • працювати в мережі Інтернет;
  • дивитися фільми і кліпи;
  • грати в улюблені ігри;
  • слухати музику;
  • орієнтуватись на місцевості.

Завдання на с. 53 підручника

б) Визнач, за якими ознаками комп’ютери об'єднали у дві групи.

Чому деякі комп’ютери містяться одночасно в обох кругах?

Завдання на с. 53 підручника

в) Назви послідовно приклади сучасних персональних комп’ютерів,

які можна на схемі впорядкувати за:

  • вагою;
  • розміром;
  • рівнем споживання електроенергії.

Завдання на с. 54 підручника

Завдання 3. Головоломки

а) Прочитай назви різних пристроїв. Читати можна в різних напрямках: по вертикалі, горизонталі, діагоналі. Назви хоча б п’ять.

Завдання на с. 54 підручника

б) На шляху від дому до магазину сім’ї зустрічались дорожні знаки в певній послідовності М, довжина послідовності М — 7 знаків. Назви їх.

Склади розповідь про відвідування концерту, використовуючи послідовність знаків.

Яку довжину має послідовність К? Чи потрібні для розповіді ще додаткові знаки? Чи були якісь знаки зайвими в послідовності?

Завдання на с. 54 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Яких правил слід дотримуватись для безпечної роботи з персональним комп’ютером?
  2. Які персональні комп’ютери використовують твої рідні, знайомі?
  3. Що спільного мають та чим відрізняються стаціонарні та портативні комп’ютери?
  4. Чим корисні мобільні пристрої людям різних професій? Обґрунтуй свою думку.
  5. Наведи приклади з життя, коли тобі доводилося спостерігати за роботою людей, які використовували різні види персональних комп’ютерів у своїй професійній діяльності.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI.  Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.6

Завантажити конспект