Урок 61-68. Виконання колективного навчального проекту

Урок 60. Розв’язування компетентнісних завдань
Жовтень 19, 2017
Урок 69. Узагальнення та систематизація вивченого з курсу «Інформатика 9 клас»
Жовтень 19, 2017

Урок 61-68 (web-версія конспекту без зображень)

9 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Виконання колективного навчального проекту

Мета :

  • навчальна: формування в учнів уявлення про розв’язування задач компетентнісного змісту, формування предметних ІКТ-компетентностей; навчити працювати в групі, виконувати проектні завдання;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Починаючи роботу над проектом (слайд 4-13)

Розгляньте теми та мету запропонованих навчальних проектів. Оберіть проект, який відповідає вашій обізнаності, інтересам, а також інтересам ваших товаришів, оскільки передбачається робота в команді.

Визначтесь із темою, обговоріть у малій групі своїх однодумців рольовий розподіл, визначте шляхи пошуку відповідей на проблемні питання відповідно до зазначеної мети дослідження; сформулюйте завдання для дослідження проблеми; створіть план реалізації проекту; сплануйте передбачуваний результат реалізації проекту та спосіб його презентації.

У процесі виконання проектних завдань потрібно розглянути такі запитання:

  • Які основні ідеї ви розглядатимете у своєму проекті? Які ідеї вам потрібно буде дослідити та вивчити додатково?
  • Де ви шукатимете потрібні відомості? Які відомості ви можете знайти у газетах, книжках або в Інтернеті? З якими людьми ви, можливо, захочете і зможете зустрітися й обговорити проблему?
  • Що буде результатом вашого проекту? У який спосіб ви плануєте провести презентацію результатів дослідження?
  • Яких ресурсів (інформаційних, матеріальних, людських) вам бракує для виконання завдань проекту і яким чином можна розв’язати цю проблему?

В оформленні інформаційних матеріалів для оприлюднення краще використовувати єдиний стиль оформлення, який можна розробити самостійно чи скориставшись одним із стандартних макетів редактора презентацій. Презентація може містити створені зображення, відеофрагменти, діаграми, побудовані на основі даних таблиць, розрахунки, виконані в електронних таблицях тощо.

Взаємооцінювання та рефлексію роботи над проектом краще проводити на всіх етапах його реалізації. Для цього складайте й використовуйте контрольні списки для кожного з етапів реалізації проекту, оцінюйте роботу кожного над частиною спільного завдання, допомагайте одне одному у вирішенні проблем.

Обговорюйте кожну ідею спільно, використовуйте для цього карти знань, таблиці планування й листки нагадування про плани та їх терміни. Залучайте до реалізації свого проекту старших й однолітків – їх поради та стороннє бачення можуть стати вам у пригоді.

Скористайтеся таким чек-листом в оцінці своєї роботи у групі:

  1. Я слухав/слухала, коли інші говорили.
  2. Я пропонував/пропонувала свої ідеї.
  3. Я запитував/запитувала інших про їхні ідеї.
  4. Я ділився/ділилася матеріалами й інструментами.
  5. Я звертався/зверталася до моїх партнерів за допомогою, коли вона мені була потрібна.
  6. Я допоміг/допомогла комусь у моїй підгрупі.
  7. Я сказав/сказала іншим, що мені подобаються їхні ідеї.
  8. Я дотримувався/дотримувалася черги й намагався/намагалася, щоб інші теж стежили за цим.

Завжди перевіряйте, що всі учасники групи розуміють завдання, дослухаються до ідей та думок інших, терпляче пояснюють одне одному, як можна вирішити проблему, діляться всіма матеріалами одне з одним.

Під час роботи над проектом, залежно від обраного напрямку, ви можете підготувати такі матеріали: список корисних інформаційних джерел, програмний проект, власну колекцію зображень та фото, звуковий файл і відеоролик, текстові документи: діаграми, таблиці, анотації, форми для опитування, електронні таблиці з розрахунками й діаграмами, а також презентацію й комп’ютерний фотоальбом.

Заключним етапом проекту може стати круглий стіл, де ви разом зі своїми товаришами, які також працюватимуть над проектом, матимете змогу презентувати результати своєї роботи, обговорити ідеї, а також пересвідчитись у перевагах застосування сучасних інформаційно-комунікативних технологій як для організації проектної діяльності, так і в інших сферах життя людини.

Під час підготовки до цього заходу вам потрібно узагальнити всі напрацювання, підготувати слайдову презентацію для супроводу вашого виступу. Для інформування запрошених на круглий стіл гостей (учнів інших класів, учителів, батьків та ін.) щодо тематики, програми та регламенту його проведення доцільно створити групою текстовий документ.

III. Формування практичних умінь і навичок

  1. Об’єднатися у групи по 3-4 учні.
  2. Обрати один з варіантів тем для проекту поданий в підручнику на с. 206-207 або придумати свою тему узгодивши її з вчителем.
  3. Протягом наступних 7 уроків виконати даний проект.
  4. На 8-му уроці відбудеться захист виконаних проектів.
  5. Матеріали свого дослідження подайте у вигляді сайта, структуру та спосіб його створення оберіть самостійно.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Перелік тем навчальних проектів (слайд 14-15)

  1. Сучасні інформаційні технології у професійній діяльності: як вони змінюють професію.
  2. Комп’ютер майбутнього: перші кроки чи далекі перспективи.
  3. Програми для роботи з текстом: чи є альтернатива.
  4. Надбудови табличного процесора: користь для користувача чи зайвий застосунок.
  5. Редактори комп’ютерної графіки: нові інструменти для майбутнього художника.
  6. Фрактали – це математика чи інформатика.
  7. Вікісайти: основи конструювання та приклади застосувань.
  8. Офіс 365: сховище чи онлайнові офісні програми.
  9. Робототехніка: як знання інформатики допоможуть керувати роботом.
  10. 3D-моделювання: програми та реалізація.

Завдання на с. 206-207 підручника

IV. Домашнє завдання (слайд 10)

Виконати проект на обрану тему

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
9 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

110 грн за комплект (або по 55 грн кожний з семестрів)
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування