Урок 7. Локальна мережа, використання мережевих папок

Урок 6. Дії з об’єктами файлової системи. Практична робота №2
Березень 28, 2017
Урок 8. Пошук відомостей у мережі Інтернет
Березень 28, 2017

Урок 7 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Локальна мережа, використання мережевих папок

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з такими поняттями: комп’ютерна мережа, локальна мережа, мережні папки; сформувати навички роботи в локальній мережі, використовувати її ресурсиі;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Як ти обмінюєшся повідомленнями зі своїми батьками, друзями, родичами, що живуть в іншій місцевості?
  2. Як поява Інтернету змінила життя людей?

2. Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 6 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Що таке локальна комп’ютерна мережа? (слайд 6)

Мережа – це сукупність пов’язаних між собою об’єктів, що мають однакове призначення та спільні властивості.

Комп’ютерна мережа – сукупність комп’ютерів інших пристроїв, з’єднаних між собою для обміну даними та спільного використання пристроїв.

Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.

Що таке локальна комп’ютерна мережа? (слайд 7-8)

У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом.

Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Як працювати з об’єктами локальної мережі? (слайд 9-13)

Доступ – це право на використання деякого ресурсу.

Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.

Потрібні відомості зазначаються при створенні облікового запису користувача.

Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.

Якщо комп’ютери підключено до локальної мережі, то у вікнах папок при роботі з операційною системою Windows 7, відображуються розташовані на інших комп’ютерах об’єкти, до яких надано спільний доступ.

При виборі будь-якого мережного ресурсу (диску, папки або файла) в рядку стану відображається встановлений рівень доступу.

Надати спільний доступ можна за допомогою вказівок вікна папки, що міститься у списку Дозволити спільний доступ для… чи за допомогою контекстного меню виділеного об’єкта.

Щоб відкрити об’єкт, який розташований на іншому комп’ютері локальної мережі, необхідно його обрати серед об’єктів мережі та двічі клацнути на його значку. У такий спосіб здійснюється навігація локальною мережею.

Навігація локальною мережею – це перегляд вмісту об’єктів операційної системи, що розміщені на комп’ютерах локальної мережі.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Рівний доступ (слайд 14)

Визнач рівень доступу до файлів на локальному комп’ютері. У бібліотеці Документи створи папку Спільна_К та відкрий до неї спільний доступ.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 52 підручника

Завдання 2. Переміщення зображень (слайд 15)

Створи папку, що має назву твого прізвища та імені, і папці Спільні зображення на одному з комп’ютерів локальної мережі та скопіюй до неї файл Побудова мережі.jpg з папки Зображення твого комп’ютера.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 52 підручника

Завдання 3. Перегляд текстових документів (слайд 16)

Переглянь текстові документи однокласників, розміщені в папці Тексти на іншому комп’ютері локальної мережі.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 4. Переміщення текстового документа (слайд 17)

Встанови порядок дій, які слід виконати для переміщення текстового файла Робота.txt у папку Спільні документи на комп’ютері з іменем Учень 1 у мережі. Розмісти у правильній послідовності дії, запропоновані у вправі за посиланням http://LearningApps.org/view2446759.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 5. Керування доступом у локальній мережі (слайд 18)

Визнач, чи може користувач локальної мережі встановити спільний доступ до папок, розміщених на інших комп’ютерах локальної мережі. Зроби висновок

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Інформаційні процеси

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 6. Працюємо в парах (слайди 19)

Яка комп’ютерна мережа створена в вашій школі? Висловте спочатку свої припущення, а потім доведіть їх.

Завдання на с.53 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 20)

  1. Поясни на прикладах поняття «мережа».
  2. Яку мережу називають комп'ютерною?
  3. Які мережі ти використовуєш у школі, твої батьки — на роботі? Наведи приклади.
  4. Як відбувається економія ресурсів під час використання локальної комп'ютерної мережі? Наведи приклади.
  5. Як надати спільний доступ до папки для користувача І комп'ютера?
  6. Коли виникає потреба копіювати й переміщувати файли між різними комп'ютерами локальної мережі? Наведи приклади.

Рефлексія (слайд 21)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 22)

Опрацювати параграф підручника п.7

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування