Урок 8. Об’єкти.  Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів

Урок 7. Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером
Червень 2, 2016
Урок 9. Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню. Поняття про програму. Запуск програми на виконання
Червень 2, 2016

Урок 8 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Об’єкти. властивості об’єктів

Мета :

  • навчальна:  осформувати поняття «об’єкт», «властивості об’єкта», навчити класифікувати об’єкти за певними ознаками;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення:

  1. Які персональні комп’ютери використовують твої рідні, знайомі?
  2. Що спільного мають та чим відрізняються стаціонарні та портативні комп’ютери?
  3. Чим корисні мобільні пристрої людям різних професій? Обґрунтуй свою думку.
  4. Наведи приклади з життя, коли тобі доводилося спостерігати за роботою людей, які використовували різні види персональних комп’ютерів у своїй професійній діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Дані

Істоту, явище або предмет, на який звернули увагу або з яким виконують дії, називають об’єктом.

Об’єкти можуть відрізнятися один від одного, наприклад, розміром, кольором, формою. Такі ознаки об’єктів називають властивостями.

Значення властивостей можуть бути як текстовими, так і числовими даними

Середовище

З об’єктом також пов’язане поняття середовище, тобто місце, в якому він може перебувати або з ним можна виконувати деякі дії. Наприклад, середовищем для Сонця та Місяця є космос, для риб — водойма чи акваріум

Класифікація

Класифікація — це поділ об’єктів на групи за певними значеннями властивостей.

 Звукові дані

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, на які групи можна розподілити об’єкти на малюнку. Скільки таких груп можна утворити? За якими властивостями ви об’єднували об’єкти в групи?

Завдання 2. Міркуємо

а) Знайди об’єкт, колір якого не червоний, а форма — не квадрат.

Вкажи, які кольори та форму має цей об’єкт.

Придумай стислу назву для кожного значка. Які дії можна виконати із цими об’єктами в робочому зошиті?

Завдання на с. 63 підручника

б) Визнач, за якими властивостями можна класифікувати об’єкти, розташовані на полицях. Назви кожну групу. Визнач зайвий об’єкт на кожній полиці.

Чи зможе кожна з дівчат обрати футболку, яка найбільше підійде для її подруги? Відповідь обґрунтуй.

Завдання на с. 63 підручника

в) Поділи ярлики на групи за формою та за розміром. Визнач кількість об’єктів у кожній групі.

Завдання на с. 64 підручника

г) Визнач властивості та їх значення, за якими об'єкти об'єднали у групи.

Завдання на с. 64 підручника

Завдання 3. Головоломки

а) Для свого комп’ютера Галинка вирішила купити нову клавіатуру та мишу. В магазині їй запропонували 2 моделі клавіатури та 3 моделі миші які підходили Галинці за ціною. Скільки можливо різних варіантів покупки Галинки?

Завдання на с. 64 підручника

б) Розв'яжи ребуси. Сформулюй твердження, яке пояснює правило складання таких ребусів. У яку групу можна об’єднати об’єкти, що є розгадками цих ребусів?

Завдання на с. 64 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. З якими об’єктами ти зустрічався на уроках природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання, математики? Чи можна їх класифікувати? За якими ознаками? Наведи приклади.
  2. Які властивості можна виділити для знаків дорожнього руху, які ти бачиш на дорозі або в книжці? Як їх можна класифікувати? Чи однакові значення властивостей ти розглядаєш для реальних знаків та їх зображень?
  3. Назви об’єкти, створені руками людини. Які об’єкти оточують тебе вдома? Виділи їх властивості та назви їхні значення. Чи можна їх класифікувати? За якими властивостями? Наведи приклади.
  4. Наведи приклади об’єктів, які можуть мати однаковий колір, смак, розмір.
  5. На які групи можна поділити об’єкти, що ти вживаєш у їжу?  Які властивості при групуванні ти розглядав?
  6. Як можна класифікувати геометричні фігури? Наведи приклади.
  7. Чи можна класифікувати деякі дії, які ти виконуєш на різних уроках? Наведи приклади.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.7

Завантажити конспект