Урок 9. Пошук інформації на комп’ютері. Практична робота №4 «Пошук інформації на комп’ютері»

Урок 8. Робота з об’єктами файлової системи. Практична робота №3 «Робота з об’єктами файлової системи»
Вересень 14, 2016
Урок 10. Запуск на виконання програм
Вересень 17, 2016

Урок 9 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Пошук інформації на комп’ютері. Практична робота №4 «Пошук інформації на комп’ютері»

Мета :

  • навчальна: розглянути: основнi правила пошуку iнформацiї на комп’ютерi; формувати вмiння: знаходити на комп’ютерi необхiдну iнформацiю в автоматизованому режимi; виховувати інтерес до вивчення інформатики;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 9 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення

  1. Як знайти тлумачення певного слова в словнику?
  2. Як ви дізнаєтеся про послідовність виконання певних дій, наприклад про те, як приготувати млинці?
  3. Як ви знаходите потрібну пісню у вашій фонотеці?
  4. Як знайти потрібну книжку в шкільній бібліотеці? Що потрібно знати, щоб пошук відбувся швидше?
  5. Що таке шаблон імен файлів і папок? Які символи використовуються в шаблонах? Які їх значення?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Теоретична довідка

Пошук папок i файлiв

Для пошуку папки або файла на ПК слiд вiдкрити Головне меню Windows i виконати команду Поиск → Папки и файлы. Пошук проводиться у вiкнi Найти: Всi файли.

Пошук папок i файлiв може проводитися за такими ознаками: 

  • вкладка Ім’я i розміщення:
  • iм’я файла (або фрагмент iменi); 
  • текст файла;
  • вкладка Дата:
  • дата створення, змiни або вiдкриття файла;
  • вкладка Дополнительные параметры:
    • тип файла;
    • розмiр файла.

Шукати можна за якою-небудь однiєю ознакою або за всiма ознаками одночасно. Результатом пошуку може бути декiлька об’єктiв.

Маски iмен файлiв (*, ?, iм’я, тип).

З вiкна пошуку файли можна перемiщати, копiювати, видаляти будь-яким зi способiв, вивчених ранiше.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Практична робота №4 

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи

(завдання з підручника с. 117)

  1. Відкрийте вікно програми Довідка та підтримка.
  2. Знайдіть довідку про виконання таких операцій в ОС Windows:
  • запуск програм;
  • переміщення файлів і папок.

Вказівка: довідка про ці операції розміщена в розділі «Основы работы в Windows» (рос. основы работы – основи роботи).

  1. Прочитайте знайдені повідомлення та занотуйте їх у зошиті. Виконавши завдання, поверніться на початкову сторінку довідкової системи.
  2. За допомогою Покажчика знайдіть довідку про службу «Відновлення системи» (ключові слова «Восстановление системы»). Виконавши завдання, поверніться на початкову сторінку довідкової системи.
  3. За допомогою тлумачного словника термінів знайдіть, що таке: диск, базова система введення/виведення, біт.
  4. Прочитайте знайдені повідомлення та занотуйте їх у зошиті.
  5. Закрийте вікно програми Довідка та підтримка.
  6. Здійсніть пошук у зовнішній пам’яті комп’ютера звукових файлів, які створені впродовж двох останніх років.
  7. Здійсніть пошук документів у папці Мої документи, які створені за останній місяць і мають в імені файлу літеру е (українська абетка).
  8. Закрийте усі відкриті вікна.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/9 клас/Тема 3

V. Підсумок уроку

Оголошення  оцінок за практичну роботу

Рефлексія

  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.3.5

Завантажити конспект