Урок 9. Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню. Поняття про програму. Запуск програми на виконання

Урок 8. Об’єкти.  Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів
Червень 2, 2016
Урок 10. Вікно програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою
Червень 6, 2016

Урок 9 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Робочий стіл. меню, їх призначення

Мета :

  • навчальна:  осформувати поняття про робочий стіл, об’єкти операційної системи;
  • розвиваюча:  розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна:  виховувати охайність уважність, інформаційну культуру

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Обговорення

  1. Як правильно вмикати комп’ютер?
  2. Як правильно вимикати комп’ютер?

Онлайн тестування

Перейти за посиланням для проходження тесту № 8:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-5-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор та мережа Інтернет)

Робочий стіл

Після завантаження комп’ютера на екрані відображається Робочий, стіл.

На Робочому столі комп’ютера, як і на столі дизайнера, швачки, кухаря, інженера, залежно від потреб професійної діяльності, можуть розташовуватися різні об’єкти.

Об’єкти Робочого столу подані у вигляді значків, вони мають свої назви та призначення. Значки на Робочому столі добирають так, щоб можна було легко зрозуміти, який об’єкт демонструє кожен з них.

Наприклад, у Кошик  відправляють  об’єкти, що вже не потрібні для роботи та які слід видалити.

Особливим значком Робочого столу є значок що знаходиться у лівій частині Панелі завдань. Це — так звана кнопка Пуск. Її використовують для доступу до головного меню системи, для правильного завершення роботи з комп’ютером та його вимкнення.

З об’єктами, що розміщені на Робочому столі, можна виконувати різні дії. Наприклад, об’єкти можна виділяти, переміщувати, видаляти. Робити це можна за допомогою миші.

З мишею пов’язаний об’єкт — вказівник миші, який відображається на екрані за допомогою рухливого значка

Основні способи керування об’єктами за допомогою миші:

  • клацання — швидке натиснення і відпускання лівої кнопки миші;
  • подвійне клацання — два швидкі натиснення лівої кнопки миші підряд;
  • клацання правою кнопкою миші;
  • перетягування виконують таким чином:

а) розміщують вказівник миші на значку потрібного об’єкта;

б) натискають ліву кнопку миші;

в) утримуючи кнопку, переміщують мишу в потрібне місце;

г) відпускають ліву кнопку миші.

  • протягування — виконують, як і перетягування, але його супроводжує не переміщення екранного об’єкта, а зміна його форми;
  • затримка — наведення вказівника миші на об’єкт і затримка на деякий час, при цьому з’являється додаткове повідомлення, яке роз’яснює призначення об’єкта. Таке повідомлення називають спливаючою підказкою

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Обговоріть, чому та чим відрізняється ввімкнення ноутбука, смартфону (мобільного телефону) та стаціонарного комп’ютера? Поясніть свою думку.

Завдання 2. Вмикання комп’ютера

  1. Зверни увагу на індикатор на моніторі. Переконайся, що монітор увімкнено. Якщо необхідно, увімкни його.
  2. Натисни кнопку живлення на системному блоці та слідкуй за сигналами індикатора.
  3. Дочекайся, доки відобразиться Робочий стіл і вказівник миші матиме вигляд стрілки.

Завдання на с. 69 підручника

Завдання 3. Керування об’єктами за допомогою миші

  1. Знайди на екрані монітора вказівник миші. Порухай мишею по килимку, поспостерігай, як рухається вказівник миші по екрану.
  2. Виконай затримку над кнопкою Пуск. Дочекайся, поки з’явиться спливаюча підказка про об’єкт
  3. Клацни лівою кнопкою миші на значку Кошик.
  4. Перемісти значок Кошик на інше вільне місце Робочого столу. Перемісти на вільне місце кілька інших значків на Робочому столі.
  5. Поверни на своє місце значки, які ти переміщував.

Завдання на с. 69 підручника

Завдання 4. Завершення роботи комп’ютера

Знайди в нижній лівій частині Робочого столу кнопку Пуск та клацни на ній лівою кнопкою миші.

У меню, що відкриється, вибери Завершення роботи та натисни ліву кнопку миші.

Через деякий час робота комп’ютера завершиться і живлення буде вимкнено.

Завдання на с. 69 підручника

Завдання 5. Головоломки

Прочитай зашифровані слова.

Завдання на с.71 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Чому на Робочому столі є різні значки? Як дізнатися про властивості об’єктів, які вони позначають? Наведи приклади.
  2. Які об’єкти Робочого столу є на комп'ютері у школі та вдома? Чи є серед них однакові? Наведи приклади.
  3. У яких випадках клацання лівою кнопкою миші виділяє об’єкт, а в яких — виконується якась інша дія? Наведи приклади.
  4. Яка різниця між затримкою миші над об’єктом та його виділенням?
  5. Як потрібно правильно завершувати роботу комп’ютера?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.8

Завантажити конспект