Урок 9. Використання найпростіших формул

Урок 8. Практична робота №2 «Введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора»
Вересень 4, 2016
Урок 10. Практична робота №2 «Використання формул в електронних таблицях»
Вересень 4, 2016

Урок 9 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Використання найпростіших формул

Мета :

  • навчальна: навчити учнів використовувати формули в табличному процесорі Excel 2010;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 11 клас рівень стандарту») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учням пропонується знайти вихід із ситуацій, що склалися при роботі з табличним процесором.

  • Ситуація 1. Після введення числа 2,5 на екрані з'явилося "2 березня". Що робити, і чому так сталося?
  • Ситуація 2. Після введення даних в другу колонку, частина слів, прописаних в першій колонці стала закритою другою колонкою. Що робити?
  • Ситуація 3. Після введення даних числа десь зникли і замість них висвітлився набір решіток. Що робити?
  • Ситуація 4. При введенні десяткових дробів, числа чомусь округлюються.
  • Ситуація 5. Як увести дані у вигляді заповнення арифметичною прогресією.

Перевірити виконання домашнього завдання:

  1. Яких даних не вистачало в електронній таблиці, яку ви створили у практичній роботі?
  2. Продумайте алгоритм розрахунку значень порожніх комірок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Методика «Навчання у мікрогрупах». Клас поділено на три групи. У кожній групі учень отримує завдання і опановує його самостійно за підручником протягом 3-5 хв. Потім відбувається обговорення у групі. Після чого представники груп повідомляють класу про результат своєї роботи на уроці з таких тем:

  • Робота з функціями і формулами
  • Поняття формули і функції
  • Правила синтаксису при запису формул
  • Формати чисел
  • Копіювання формул
  • Обчислення суми
  • Використання рядка формул
  • Абсолютні та відносні адреси клітинок
  • Повідомлення про помилки

Правила роботи в групі:

  1. Пам’ятай, ефективна робота в групі залежить від участі кожного!
  2. Ознайомся із своєю частиною матеріалу.
  3. Обміняйся інформацією з іншими членами групи.
  4. Разом складіть коротку доповідь (2 хв).
  5. Оберіть доповідача.
  6. За потреби оберіть помічника доповідача.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1.   Працюємо за комп’ютером

Створити та від форматувати таблицю за зразком:

Робота на ПК. Повторюємо правила ТБ при роботі на ПК (вправа «Мікрофон»).

Середній рівень

Виконати таблицю за зразком:

У стовпчик «До видачі» вставити формули, за якими число «До видачі» дорівнює сумі стовпчиків «Зарплата» та «Премія». Скористатися копіюванням формул.

Достатній рівень

Виконати таблицю за зразком:

Примітка: податок розраховувати як 12% від нарахованої суми. Стовпчик «До видачі» дорівнює різниці стовпчиків «Нараховано» та «Податок». Заповнити також рядок «Усього». Встановити грошовий формат клітинок.

Високий рівень

Створити таблицю обчислення функції у=5-(х+3)2 від -5 до 5 із кроком 0,5.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

V. Підсумок уроку

Оцінювання власної роботи на уроці

  1. Прізвище, ім’я.
  2. Оцініть свою роботу на уроці в балах (за кожен пункт від 0 до 2).
  3. При підготовці до уроку Ви опрацювали матеріал, що розглядався на минулому уроці.
  4. Ви були активні у обговоренні помилок на І етапі уроку.
  5. Ви брали активну участь у обговоренні нового навчального матеріалу у своїй групі.
  6. Ви доповідали класу про результати роботи в групі.
  7. Ви знаєте і дотримуєтеся правил ТБ під час роботи на комп’ютері.
  8. Ви вдало використали отримані знання при виконанні практичного завдання.
  9. Усього балів.

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.2.2 с.49-52

Завантажити конспект