Урок 3. Використання адресної книжки та списків розсилання. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою

Урок 2. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів
Травень 28, 2016
Урок 4. Практична робота №1 «Електронне листування»
Травень 29, 2016

Урок 3 (web-версія конспекту без зображень)

Тема: Використання адресної книжки та списків розсилання

Мета :

  • навчальна:  осформувати в учнів навики роботи з адресною книгою та списками розсилання;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення, просторову уяву, збагачувати мовлення учнів; розвивати в учнів інтерес до предмету, інформаційну культуру та вміння аналізувати та робити висновки;
  • виховна:  виховувати коректність і тактовність при електронному листуванні; прищеплювати навички самостійної роботи.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер, Кузьмінська) 7 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування:

  1. Які стандартні папки існують у поштовій скриньці на поштовому сервері? Поясни призначення кожної.
  2. Які розділи в службовій частині електронного листа є обов’язковими для заповнення? Чому?
  3. Які дії можна виконувати з електронними повідомленнями?
  4. Чи можна записати в полі Кому при заповненні бланка електронного листа кілька адрес?
  5. Чим відрізняються дії Відповісти і Переслати при електронному листуванні?
  6. За якими ознаками можна визначити, що до електронного листа було прикріплено та надіслано файл? Як переглянути вміст вкладеного файлу

Онлайн тестування:

Перейти за посиланням для проходження тесту № 2:

http://testinform.in.ua/testi-z-informatiki-7-klas/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Як користуватися адресною книгою та створювати списки розсилання?

Для роботи з адресною книгою призначена вказівка Контакти. Записи, що додані до адресної книги, можна переглядати, редагувати та видаляти. Для створення нових записів в адресній книзі використовують вказівку Додати контакт

Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адресатам. Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в групи під одним іменем, а потім за допомогою однієї вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.

Що передбачає етикет електронного листування?

Більшість користувачів, які проводять в Інтернет досить часу, сприймають електронну пошту як щось дуже природно. Вони вже не дивуються чаклунству, яке переносить повідомлення за долі секунди на край світу.

Електронна пошта це засіб, призначений для обміну інформації між користувачами. Щоб користуватися нею, вам потрібно створити поштову скриньку з певною адресою, на яку  будуть приходити листи.

Що ж таке етикет? Та чи існує він в Інтернеті?

Етикет електронного спілкування -  це неформальний кодекс поведінки, за яким регулюється спілкування між користувачами

Як ввічливий співрозмовник,та людина, яка не хоче ділитися своєю інформацією зі сторонніми людьми ви повинні дотримуватися певних правил.

  1. Уважно стежите за тим, що стоїть в полі Кому, перш ніж відправити лист. (інформація яку ви вкладаєте в електронний лист, може потрапити не до того адресата)
  2. Тема – це декілька слів, що коротко повідомляють, про що лист. Тема листа видно до відкриття листа, поряд з датою і відправником. Рекомендується завжди заповнювати це поле.  Тема листа має бути по можливості змістовною і унікальною.(листи без теми, або з рекламою - є спамом, та можуть містити віруси)
  3. Розбивайте текст на логічні абзаци. Ставте пропуски після розділових знаків. Перевіряйте помилки. Не забувайте про підпис. (це допоможе одержувачу якісніше обробити отриману інформацію, та говорить о вашій освіченості)
  4. Не відкривай листи від незнайомців та стороннього змісту
  5. Не відсилай свої дані, копії документів, номера телефону, відомості про родину та інше невідомим адресатам, та не переходь по незнайомих посиланнях
  6. Не відповідай на листи з погрозами та провокаціями
  7. Листи, що викликали підозру - видаляй до папки Спам.
  8. Важливу інформацію відправляй у архівах з паролем, який буде відомий лише відправнику та одержувачу.
  9. У будь-якому випадку повний розмір листа не повинен перевищувати 1МБ, і перш ніж слати такі великі повідомлення, потрібно заздалегідь погоджувати це з одержувачем
  10. Не відсилайте без попередження програми.

Це головні правила, які ви повинні запам’ятати та дотримуватись, при спілкуванні через електронні листи.

Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики

Яких правил слід дотримуватися для безпечного

Електронного листування? (слайд 9)

Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спаму, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.

Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що надходить без згоди користувача.

Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:

  • не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
  • якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.

Як можна впорядковувати листи в електронній скриньці? 

Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування папками. При цьому можна створювати нові папки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів

Щоб перемістити листи до потрібної папки, слід відмітити ці листи й обрати вказівку Перенести до. У списку наявних папок необхідно обрати ім’я потрібної папки

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Працюємо у парах

Як запобігти потраплянню спаму до комп’ютера? Яким чином електронна адреса може стати відомою рекламним агентам? Чи завжди персональна електронна поштова скринька захищена? Обговоріть у парах.

Завдання 2. Працюємо з комп’ютером

Створи в адресній книзі групу Однокласники, внеси до адресної книги електронні адреси однокласників, що працюють ліворуч і праворуч від тебе. Відправ листа з темою Адресна книга всім адресатам групи Однокласники.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с. 23-24 підручника

V.  Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Для чого використовують адресну книгу? Які переваги її використання? Де в житті ти користувався адресною книгою? Де в житті ти бачив, як використовується адресна книга?
  2. Порівняй роботу з адресною книгою на електронній пошті та адресною книгою в мобільному телефоні.
  3. Як створити групу контактів? У яких випадках зручно користуватися група­ми контактів?
  4. Для чого використовують адресну книгу? Які переваги її використання? Де в житті ти користувався адресною книгою? Де в житті ти бачив, як використовується адресна книга?
  5. Порівняй роботу з адресною книгою на електронній пошті та адресною книгою в мобільному телефоні.
  6. Як створити групу контактів? У яких випадках зручно користуватися група­ми контактів?

Рефлексія

  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…

VI. Домашнє завдання

  • Вивчити конспект уроку.
  • Опрацювати параграф підручника п.3

Завантажити конспект



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
7 клас для супроводу уроків  

за ціною:

60 грн за комплект
(одна презентація коштує менше 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування