Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Урок 18 (Інформатика 10-11 клас)
3 Травня, 2020Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів. Урок 20 (Інформатика 10-11 клас)
3 Травня, 2020Тема (слайд 2): Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Визначення типу зв’язку
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям ключів та зв’язками між таблицями;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10-11 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 10-11 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018 www.orioncentr.com.ua, inf10-11-m.blogspot.com/)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Яка структуру електронної таблиці?
- Які типи даних клітинки електронної таблиці в середовищі табличного процесора?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту №15 http://testinform.in.ua/category/10-11-klas/
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Зв’язки яких типів можуть існувати між сутностями (слайд 6-9)
- Як побудувати модель даних предметної області (слайд 10)
- Чим відрізняються таблиці баз даних і таблиці табличного процесора (слайд 11-15)
- Як змінити структуру таблиці бази даних (слайд 16-20)
- Як налаштувати параметри зв’язків між таблицями (слайд 21-23)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Перегляд зв’язків між таблицями та налаштування параметрів зв’язків (слайд 24)
Для зв’язків між таблицями бази даних Учні встановіть параметри Забезпечення цілісності даних, Каскадне оновлення пов’язаних полів та Каскадне видалення пов’язаних полів.
Завдання на с. 164 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 25)
Чи може бути ключовим у таблиці Учні поле Прізвище, якщо таблиця містить дані про учнів вашого класу, школи, міста, області? Яка сукупність полів могла би бути ключем у таких випадках? Обговоріть у парах.
Завдання на с. 165 підручника
Завдання 7. Працюємо самостійно (слайд 26)
Побудуйте модель реляційної бази даних Консультації на основі поданої таблиці 16.1. Виділіть різні сутності, розробіть структуру таблиць і зв’язки між ними.
Завдання на с. 166 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 27)
- Як ви розумієте поняття моделі «сутність–зв’язок»?
- За яких умов таблицю можна вважати аналогом відношення?
- З якою метою встановлюються зв’язки між таблицями?
- Яких правил побудови моделі даних предметної області слід дотримуватись і чому?
- Яке поле називають ключовим?
- У чому відмінність первинного та зовнішнього ключів?
Рефлексія (слайд 28-31)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 32)
Опрацювати параграф підручника п.16